تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۸۰۰
کد خبر: ۲۲۵۴۴۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
در ابتدای هفته جاری رخ داد:

ثبات نسبی قیمت در بازار میلگرد و مفتول

‌می‌متالز - میلگرد و مفتول دو محصول مهم در صنعت فولاد به شمار می‌آیند. این دو محصول نوردی در ابتدای این هفته تقریبا ثبات قیمتی خود را همچون هفته‌های پیش حفظ کردند و تغییرات اندک در نرخ آن‌ها دیده می‌شود.

به گزارش می‌متالز، هر تن میلگرد در بازار واردات حوزه خلیج فارس در قیمت ۶۵۲ دلار (در ۴ هفته گذشته قیمت ۶۵۲ دلار برتن بوده است) ثابت ماند. همچنین در حوزه وارداتی جنوب شرق نیز قیمت هرتن میلگرد در عدد ۷۶۵ دلار برهرتن سی اف آر ثابت باقی ماند و بازار صادراتی روسیه نیز تغییری در قیمت ۷۶۰ دلار بر هر تن هفته گذشته این محصول را ندید. در این میان تنها بازار صادراتی ترکیه بود که کاهش ۳ دلاری قیمت را برای هرتن میلگرد تجربه کرد و قیمت این محصول از ۶۸۸ دلار برهرتن به ۶۸۵ دلار رسید.

اما با نگاهی بر قیمت مفتول در بازار‌هایی صادراتی می‌بینیم که نرخ هرتن مفتول در ابتدای هفته جاری در بازار صادراتی اوکراین در قیمت ۸۰۰ دلار هفته گذشته ثابت باقی ماند و بازار صادراتی ترکیه نیز شاهد ثبات قیمتی در عدد ۷۹۵ دلار برهرتن مفتول بود.

در این میان تنها در بازار صادراتی چین قیمت هرتن مفتول بار ریزش قابل توجه ۳۰ دلاری مواجه شد و از ۸۶۰ دلار برهرتن هفته گذشته به ۸۳۰ دلار برهرتن در ابتدای این هفته رسید.

گفتنی است ثبات قیمت محصولات فولادی در بازار‌های یادشده همچون شمش فولاد ناشی از قیمت مواد اولیه مورد نیاز فولادسازان همچون قراضه به عنوان یکی از عوامل مهم و اثرگذار بر این صنعت به شمار می‌آید.

منبع: پایگاه خبری – تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده