تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۸
بازدید: ۴۹۵
کد خبر: ۲۲۴۶۰۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

شیشه بالکن چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

‌می‌متالز - شیشه یکی از متریال‌های پرکاربرد در دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان است. شیشه بالکن که به آن بالکن و تراس شیشه‌ای نیز گفته می‌شود برای محافظت و پوشش از محوطه بالکن ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به‌ گزارش ‌می‌متالز به‌نقل از ایسنا، این شیشه‌ها باعث کاربرد بهینه از فضای تراس و محافظت از عوامل بیرونی نامطلوب می‌شوند. شیشه بالکن انواع گوناگون، کاربردها و مزایای بسیاری دارد که در این مطلب با آن‌ها آشنا می‌شویم:

مزایای استفاده از شیشه بالکن

شیشه بالکن به دلیل شفافیت امکان بهره بردن از منظره بیرون از ساختمان را به ساکنان فضای داخلی می‌دهد و جلوی عبور نور را نمی‌گیرد. فناوری ساخت شیشه‌های بالکن به‌گونه‌ای است که می‌توانند عایق صدا و حرارت باشند؛ بنابراین شیشه‌های بالکن مانع از اتلاف انرژی می‌شوند. برخی از مزایای دیگر این محصول را با هم مرور می‌کنیم:

  • شیشه‌های بالکن دارای استحکام بالا و عمر طولانی هستند
  • پروفیل و یراق آلات این نوع از شیشه‌ها از بهترین کیفیت ممکن برخوردار هستند
  • شیشه‌های بالکن را می‌توان با انواع دکوراسیون داخلی و سبک نمای ساختمان هماهنگ ساخت
  • شست‌وشو و نگهداری از شیشه‌های بالکن بسیار آسان است
  • ایجاد تراس شیشه‌ای باعث افزایش زیربنا و فضای داخلی ساختمان می‌شود
  • شیشه‌های بالکن از نوع نشکن هستند و از بیرون باز نمی‌شوند
  • نصب شیشه‌های بالکن آسان است و کمترین خرابی را در سطوح اطراف خود ایجاد می‌کند
  • شیشه‌های بالکن برای هر نوع بالکن با اشکال گوناگون حتی نیم‌دایره قابل اجرا است

انواع شیشه بالکن

شیشه‌های بالکن کاربردهای فراوانی دارند و می‌توان از آن‌ها در انواع بناهای مسکونی، تجاری، اداری و تفریحی استفاده کرد. شما می‌توانید از این شیشه‌ها به‌عنوان پنجره، دیوار شیشه‌ای، پارتیشن و جداکننده فضاهای داخلی و به‌عنوان جایگزین نرده در بالکن و راه‌پله انواع بنا استفاده کنید. این میزان از تنوع کاربرد، این شیشه‌ها را به یکی از محبوب‌ترین متریال‌های ساختمانی مبدل کرده است. در ادامه با برخی از انواع شیشه‌های بالکن آشنا می‌شویم.

شیشه بالکن ریلی

شیشه بالکن ریلی یکی از انواع شیشه‌های بالکن است که مکانیزم بازشوندگی آن به‌صورت ریلی است. این نوع از شیشه بالکن دارای ریل‌های آلومینیومی روی کف و سقف هستند و پنل‌های آن به‌موازات یکدیگر باز و بسته می‌شوند. در این نوع از بالکن‌های شیشه‌ای عموما از شیشه 8 میلی‌متری سکوریت استفاده می‌شود. این شیشه‌ها همچنین دارای مکانیزم قفل و ترمز مخصوص هستند.

شیشه بالکن بدون قاب

شیشه‌های بدون قاب یا فریم‌لِس (Frameless) یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مواردی هستند که می‌خواهید از منظره بیرون بیشترین بهره را ببرید و هیچ مانعی حتی از نوع قاب شیشه بین شما و منظره بیرون وجود نداشته باشد. این شیشه‌ها فقط از یک پنل یک‌تکه و بدون قاب تشکیل شده‌اند که در فواصلی طولانی دارای نگه‌دارنده هستند. قطر این نوع از شیشه بالکن عموما بین 8 تا 10 میلی‌متر است.

نرده شیشه‌ای بالکن

نرده شیشه‌ای بالکن یکی از زیباترین انتخاب‌ها در نمای بیرونی و داخلی ساختمان است که به‌عنوان جایگزینی برای نرده‌های فلزی، چوبی و سنگی از آن استفاده می‌شود. این نوع از شیشه‌های بالکن به‌دلیل نیاز به استحکام بالا دارای ضخامت 10 میلی‌متر و بیشتر هستند و یراق‌آلات آن‌ها مقاومت و استحکام بالایی دارند. زیبایی این نوع از شیشه بالکن باعث شده است در بسیاری از ساختمان‌ها با انواع کاربری از آن‌ها استفاده شود.

شیشه بالکن پنجره‌ای

شیشه بالکن پنجره‌ای یکی از انواع شیشه‌های بالکن است که شباهت زیادی به شیشه‌های پنجره دارند. این شیشه‌ها همانند شیشه‌های پنجره باز و بسته می‌شوند؛ با این تفاوت که استحکام و ویژگی‌های عایق بودن آن‌ها حتی از شیشه‌های دوجداره نیز بیشتر است. شیشه‌های بالکن پنجره‌ای همچنین دارای پروفیل‌هایی مانند قاب پنجره هستند. این نوع از شیشه دارای تنوع در ضخامت است که بنا به خواست سفارش دهنده و کارشناسی فضای مورد نظر انتخاب می‌شود.

 

شیشه بالکن تاشو

شیشه بالکن تاشو یکی از مدرن‌ترین و زیباترین انتخاب‌ها برای بالکن‌هایی با عرض زیاد است. پنل‌های این نوع از بالکن شیشه‌ای دارای پروفیل‌هایی در قسمت بالا و پایین هستند و در دو طرف پنل، هیچ نگهدارنده و قابی ندارند.

این نوع از شیشه بالکن مکانیزم باز و بسته شدن جالب توجهی دارد؛ پنل‌ها در این نوع از بالکن شیشه‌ای به‌صورت آکاردئونی روی هم جمع می‌شوند. در صورتی که عرض بالکن زیاد باشد، می‌توانید شرایطی را ایجاد کنید که نیمی از پانل‌ها در یک طرف و نیم دیگر در سمت دیگر بالکن جمع شوند. شست‌وشوی این نوع از شیشه بالکن نیز به‌دلیل مکانیزم باز و بسته شدن آن بسیار آسان است.

کاربردهای دیگر شیشه بالکن

از شیشه‌های سکوریت بالکن می‌توان به‌ صورت یک‌ تکه و به‌عنوان محافظ در پشت پنجره‌ها تا ارتفاع مشخصی از پنجره نیز استفاده کرد. در این مورد، این شیشه‌ها دارای ضخامت 10 میلی‌متر و بالاتر هستند و ثابت هستند. از این شیشه‌ها همچنین به‌عنوان سقف بالکن‌های روباز نیز می‌توان استفاده کرد که در بالکن برخی ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

منبع: باشگاه در و پنجره و نما

عناوین برگزیده