تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۲۲۵۹۴۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

نگاهی به بهترین سیستم‌های نمای ساختمان در ایران

‌می‌متالز - نمای ساختمان یکی از پرهزینه‌ترین بخش‌های هر بنایی به شمار می‌رود و انتخاب هوشمندانه‌ی سیستم‌های پوشش نما می‌تواند در صرفه جویی در بودجه و در عین حال زیباسازی و عمر مفید ساختمان نقش پررنگی را ایفا کند.

به گزارش می‌متالز، در این بخش کوتاه به سیستم‌های فعلی و مناسب مورد استفاده در ایران می‌پردازیم و با برخی مصالحی که در ساختمان سازی استفاده می‌شود و می‌تواند هزینه‌ها را پایین آورده، اما به جذابیت آن بیفزاید خواهیم پرداخت.

کرتین وال


کرتین‌وال (Curtain wall) که در ترجمه فارسی گا‌ها به آن دیوار‌های پرده‌ای نیز گفته می‌شوند در حال حاضر یکی از برترین پوشش‌های نمای ساختمان محسوب می‌شوند. کرتین وال‌ها می‌توانند جایگزین دیوار‌های جامد موجود شما شوند تا از یک اتاق معمولی به چیزی دیدنی تبدیل شوند. دیوار‌های شیشه‌ای آلومینیومی بدون زحمت فاصله بین داخل و خارج را محو می‌کنند و به فضا‌های نشیمن شما اجازه می‌دهد با چشم‌انداز‌های پانوراما و نور طبیعی پر شوند. دیوارپوش آلومینیومی طیف وسیعی از راه حل‌های زیبایی را ارائه می‌دهد، مانند انواع مختلف روکش‌های صورت از پوشش افقی تا عمودی، با ظاهری مینیمالیستی با استفاده از فناوری‌های لعاب سازه یا بست. کرتین‌وال‌ها همچنین برای پروژه‌هایی که نیاز به طراحی معماری خاصی برای نمای آلومینیومی خود دارند، راه‌حل‌های مناسب ارائه می‌دهد.

درب و پنجره‌های دوجداره آلومینیومی


امروزه یکی از فاکتور‌های مهم برای انتخاب ساختمان‌ها برای خرید یا اجاره به ویژه در بنا‌های مسکونی وجود درب و پنجره‌های دوجداره آلومینیومی است. این نوع درب و پنجره‌ها معرف حضور هستند و در بسیاری از کشور‌های خارجی و حتی ترکیه استفاده از این نوع پنجره‌ها به نوعی اجبار تبدیل شده که قیمت مناسب و حمایت دولت نیز تاثیر بسزایی در افزایش استفاده مردم از پنجره‌های دوجداره دارد. در ایران در شهر‌های بزرگ و اغلب ساختمان‌های نوساز از پنجره‌های دوجداره استفاده می‌شود، اما خوب است بدانید که پنجره‌های دوجداره نیز به دو دسته درب و پنجره‌های لولایی و درب و پنجره کشویی دوجداره تقسیم می‌شوند.

ابعاد استاندارد پنجره‌ها در بیشتر مواقع ۱۴۰ در ۱۴۰ سانتی متر است، اما اگر خرید خود را از تولیدکنندگان انجام بدهید در ابعاد مختلف قابل خرید می‌باشند. هزینه نصب پنجره‌های دوجداره نیز مطابق با هزینه ۲ واحد پنجره می‌شود. لازم به ذکر است که در حال حاضر به دلیل آن که در بسیاری از بنا‌ها در ایران اختلاف ابعاد مشاهده می‌شود کار درست این است که پیش از ساخت و سفارش پنجره‌ها تمامی در و پنجره‌ها توسط متخصص اندازه گیری شود.


منبع: مجله در و پنجره و نما

عناوین برگزیده