تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۴۷
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۲۲۴۶۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از محل آورده نقدی صادر شد:

مجوز افزایش سرمایه بی سابقه ۶۱۹ هزار و ۹۰۰ درصدی شرکت در آستانه پذیرش

‌می‌متالز - شرکت معدنی در آستانه پذیرش، مجوز افزایش سرمایه بی سابقه ۶۱۹ هزار و ۹۰۰ درصدی را از محل آورده نقدی گرفت و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شد.

به گزارش می‌متالز، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات که از دی سال گذشته در جریان بررسی پذیرش در فرابورس قرار دارد، مجوز افزایش سرمایه بی سابقه ۶۱۹ هزار و ۹۰۰ درصدی را از سازمان بورس گرفت و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شد.

براین اساس، "تجلی" سرمایه فعلی را از یک میلیارد به ۶.۲ هزار میلیارد تومان می‌رساند. تامین مالی این شرکت از محـل آورده نقـدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی و برای جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های سرمایه پذیر اعمال می‌شود.

تخصیص سهام به شرکت‌های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به مبلغ ۳.۱ هزار میلیارد تومان، چادرملو و گل گهر هر کدام به مبلغ ۱.۰۵ هزار میلیارد تومان و عرضه عمومی به مبلغ ۹۳۳.۱ میلیارد تومان است؛ بنابراین گزارش، تجلی توسعه معادن و فلزات اولین شرکت پروژه محور سهامی عام در صنعت بشمار می‌رود که برای تسریع در روند اجرا و بهره برداری پروژه‌ها تاسیس شده و نقش بسزایی در مدیریت بهینه و تامین مالی طرح‌ها ایفا خواهد کرد.

این شرکت به همت هلدینگ "ومعادن" و حمایت ویژه ایمیدرو، وزارت صنعت و سازمان بورس شکل گرفته و در مراحل بعدی غول‌های بزرگ معدنی همچون چادرملو و گل گهر در آن مشارکت کرده اند. پروژه محور بودن این شرکت باعث می‌شود منابع مالی جذب شده مستقیما وارد عرصه تولید شده و سودآوری و بهره وری بالاتری را برای سرمایه گذاری‌ها در پی داشته باشد.

حداقل ۵۱ درصد سهام این شرکت در اختیار سه شرکت توسعه معادن و فلزات، چادرملو و گل گهر است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده