تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۲۴۶۹۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رئیس شورای رقابت:

مصوبه جدید شورای رقابت مقدمه آزادسازی قیمت خودرو نیست

‌می‌متالز - رئیس شورای رقابت گفت: مصوبه اخیر مبنی بر سهیم شدن خریداران در خودرو‌های پیش خرید شده و اعلام قطعی قیمت در زمان پیش فروش، مقدمه‌ای برای آزادسازی نرخ‌ها نیست.

به گزارش می‌متالز، رضا شیوا در خصوص مصوبه اخیر شورای رقابت که در آن خریداران در بخشی از قیمت خودرو سهیم خواهند بود گفت: در این مصوبه دغدغه جدی خریداران بررسی و در نهایت تصمیم گرفته شد، مصرف‌کننده با توجه به مبلغ پیش پرداختی که در ازای خرید خودرو به شرکت‌های خودروساز پرداخت می‌کند در قیمت تمام شده محصول سهیم باشد.

وی افزود: این مصوبه از تاریخ ابلاغ قابل اجرا است و شامل گذشته نمی‌شود. البته سود مشارکتی که خودروسازان به مصرف کنندگان پرداخت می‌کردند در چارچوب تصمیم‌گیری خودروساز است. به طوری که شاید برخی خودروسازان برای تشویق خرید، سودی را برای خریداران در نظر بگیرند. شورای رقابت برای تمام کسانی که پیش خرید می‌کنند این مصوبه را اجرایی می‌کند.

این مقام مسوول ادامه داد: سال گذشته شکایت بسیاری از سوی خریداران ارسال شد مبنی بر اینکه حدود یک یا دو سال پیش مبلغی به عنوان پیش پرداخت به خودروساز داده، اما در زمان دریافت خودرو ارزش پول پرداختی کاهش یافته و باید متناسب با تورم، هزینه بیشتری برای مابقی قیمت خودرو پرداخت کنند که عادلانه نیست. مثلا اگر کسی برای خودروی ۱۰۰ میلیون تومانی، ۵۰ میلیون پیش پرداخت داده، طبق مصوبه شورای رقابت، نصف مبلغ را پرداخت کرده و باید متناسب با نرخ تورم فقط مابقی قیمت خودرو را پرداخت کند.

شیوا گفت: برخی این مصوبه را مقدمه‌ای برای آزادسازی قیمت‌ها تلقی می‌کنند. در حالی که ربطی به این موضوع ندارد و این مصوبه متناسب با شکایات مردم تصویب شده است. متأسفانه برخی به دلیل مشخص نبودن قیمت خودرو، متناسب با فرضیات، محصولاتی خریداری کرده بودند که این موضوع اصلاً درست نیست. در این خصوص هم مصوب شد قیمت خودرو باید در زمان پیش فروش قطعی اعلام شود.

منبع: بورس پرس

نظرات بینندگان
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
تاریخ : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹
افرادی که از پارسال پول ریختن هنوز دعوت نامه تکمیل وجه واسشون نیومده هم شامل میشه یا نه
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده