تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۹
بازدید: ۳۹۶
کد خبر: ۲۲۴۸۰۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ارزان‌ترین و گران‌ترین خانه‌های تهران در کدام مناطق است؟

‌می‌متالز - آمار‌ها نشان می‌دهد که در مردادماه ۱۴۰۰ اختلاف میانگین قیمت مسکن در گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه شهر تهران به بیش از ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش می‌متالز، جدیدترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در مردادماه ۱۴۰۰، نشان می‌دهد در این ماه، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به حدود ۵.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۸.۴ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۹.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

این در حالی است که در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران با رشد ۳.۱ درصد نسبت به تیرماه سال جاری به ۳۰۹.۷ میلیون ریال رسیده است که این رقم نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۴ درصد بیشتر شده است. هرچند نکته مهم در این بخش تداوم روند نزولی رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن معامله شده در شهر تهران در ماه گذشته است. زیرا رشد این نرخ در فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیرماه ۱۴۰۰ به ترتیب، ۹۱.۷، ۶۹.۷، ۵۶.۶ و ۴۳.۷ درصد بوده است.

ارزان‌ترین و گران‌ترین مناطق تهران

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۶۴۵.۶ میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با ۱۴۴.۱ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. این در حالی است که ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۲۲.۲ و ۴۷.۸ درصد افزایش نشان می‌دهند.

ارزان‌ترین و گران‌ترین خانه‌های تهران در کدام مناطق است؟

ارزان‌ترین و گران‌ترین خانه‌های تهران در کدام مناطق است؟

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده