تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۷
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۲۵۱۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ۶۴ درصدی سود خالص شرکت بیمه دی در دوره ۳ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰

‌می‌متالز - در دوره ۳ ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۰ نسبت به ۳ ماهه منتهی به خرداد ۱۳۹۹، سود خالص شرکت بیمه دی ۶۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، آغاز کار بیمه دی از سال ۱۳۸۳ آغاز شد. شرکت بیمه دی با بیش از ۱۶ سال سابقه فعالیت در صنعت بیمه کشور از طریق جذب نیرو‌های متخصص و اتخاذ راهبردی مدرن و برنامه ریزی دقیق در حال ارائه خدمات بیمه‌ای متنوع به اقشار مختلف جامعه بوده و در همین راستا در حال حاضر با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه ثبت شده است.

حاشیه توامگری مالی اصطلاحی است در صنعت بیمه از آن استفاده میگردد. حاشیه توانگری مالی نشان می‌دهد که شرکت تا چه میزان با شرایط پریشانی مالی مواجه است به عبارت دیگر شرکت چه میزان از تعهدات خود را در قبال طلبکاران و سهامداران را می‌تواند ایفا کند. در شرکت‌های بیمه‌ای برای سنجش معیار حاشیه توانگری مالی از فرمول حسابداری سرمایه مساوی است با دارایی منهای بدهی استفاده می‌کنند که در شرکت بیمه دی با توجه به صورت‌های مالی سه ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۰ شرکت توانایی پرداخت بدهی‌های خود رادارد.

درامد حق بیمه یکی از عوامل مهم در شرکت‌های بیمه‌ای می‌باشد و عوامل تأثیر گذار بر درآمد حق بیمه عبارتند از: کاهش یا افزایش ذخایر حق بیمه، خسارت پرداختی، هزینه و درآمد کارمزد و کارمزد منافع و…

در روند ۵ ساله اخیر ما شاهد یک روند صعودی در آیتم حق بیمه بوده ایم. هر چند در سال ۹۹ درآمد حق بیمه نسبت به سال ۹۸ رشدی نداشته است. با توجه به روند ۳ ماهه واقهی منتهی به خرداد سال جاری بعلاوه پیش بینی ۹ ماهه باقی مانده، پیش بینی می‌شود که حق بیمه شرکت در پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹، ۴۵ درصد رشد داشته باشد. اما چند درصد از پیش بینی‌های شرکت بیمه دی به واقعیت مبدل می‌گردد؟

سود خالص شرکت بیمه دی در ۳ ماهه بهار سال جاری نسبت به ۳ ماهه بهار سال گذشته ۶۴ درصد کاهش داشته است.

در دوره ۳ ماهه منتهی به خرداد سال ۱۴۰۰ در شرکت بیمه دی ۴۲ درصد از کل درآمد حق بیمه متعلق به بیمه درمان و ۱۵ درصد متعلق به بیمه شخص ثالث و ۴۱ درصد از حق بیمه واگذاری متعلق به نفت و انرژی و ۲۵ درصد متعلق به بیمه درمان می‌باشد.

همچنین در ۳ ماهه بهار سال جاری کل خسارت پرداختی شرکت بیمه دی مبلغ ۷ هزار میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال می‌باشد که ۹۵ درصد آن متعلق به درمان بوده و در سال گذشته کل خسارت پرداختی ۴ هزار میلیارد و ۹۶۷ میلیون ریال بوده که ۹۶ درصد آن نیز متعلق به بیمه درمان بوده است.

آیا شرکت در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ای جهت توسعه فعالیت در بیمه عمر در برنامه هایش قرار دارد؟

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده