تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۲۲۵۲۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آیین نامه ۹۷ بیمه اشکالات زیربنایی دارد

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره شرکت بیمه کارآفرین، با بیان اینکه "آیین نامه ۹۷ تنظیم شده، ولی دستورالعمل اجرایی درخصوص نحوه محاسبه آن ارائه نشده وهنوز اشکالات زیربنایی دارد" برلزوم شفافیت و اعتماد سازی برای بیمه گذاران عمر، تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، "علیرضا حجتی"، درمیزگرد تخصصی با محوریت چشم انداز توسعه بیمه‌های عمردرکشور، درکلاب هاوس، گفت: یکی از موضوعاتی که برای شبکه فروش و بیمه گذاران در بخش بیمه نامه عمر مغفول مانده، شفافیت واعتماد سازی است.
وی، اظهارکرد: در آیین نامه ۹۷ نحوه سرمایه گذاری مشخص شده، اما دستورالعمل اجرایی برای این آیین نامه باید تنظیم شود، بیمه نامه‌ای که فروخته می‌شود از دوقسمت تشکیل شده، بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری که باید هم قسمت محصول قوی باشدو هم قسمت سرمایه گذاری از شفافیت خوبی برخوردار باشد.
عضو هیات مدیره شرکت بیمه کارآفرین، اذعان داشت: با توجه به تعداد ۴۰ تا ۵۰ هزار نفری شبکه فروش که بسیار تاثیرگذار بوده اند و محصولات خوبی که در این زمینه به بازارعرضه شد، به سختی، تعدادی بیمه نامه عمر فروخته شده است در حالیکه می‌توانست این تعداد چند برابر باشد.
حجتی، گفت: رابطه مستقیمی در افزایش فروش بیمه نامه‌های عمر و اعتماد و شفافیت شبکه فروش و بیمه گذاران در نحوه محاسبه سود مشارکت وجود دارد و تمامی مواردی که شرکت بیمه گر در آن سرمایه گذاری می‌کند باید مورد به مورد در محاسبات، لحاظ شود.
وی، تصریح کرد: در آیین نامه ۹۷ ذخایر ریاضی از سایر ذخایر جداسازی شد و شرکت‌ها می‌توانند روی ذخایر ریاضی سرمایه گذاری کنند، اما آیا شرکت بیمه، سودی که آخر سال بعد از پایان صورت‌های مالی برای بیمه گذاران عمر مشخص می‌کند فقط دی پی اس را درنظر گرفته یا سود سرمایه‌ای را هم محاسبه کرده است؟
معاون مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین، گفت: نکات ظریفی در محاسبه سود مشارکت وجود دارد که درصورت ایجاد شفافیت برای بیمه گذاران اعتماد آن‌ها را چندین برابر می‌کند، یکی از دلایل مهمی که صنعت بیمه در حوزه عمر و سرمایه گذاری رشد نکرده همین عدم شفافیت در بخش اندوخته بیمه گذاران است.

آیین نامه ۹۷ بیمه اشکالات زیربنایی دارد

منبع: چابک آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده