تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۲۵۳۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازگشت دوباره شاخص بورس به ارتفاع ۱.۵ میلیون واحد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲۴هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۳۳ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۹ هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان در بیش از ۹۶۳ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۴ هزار و ۵۳۶ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۲۰ هزارواحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و پتروشیمی پارس شد و در مقابل شرکت‌های پالای نفت تبریز، بانک کارآفرین و بانک تجارت با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۶۱۲۵ واحد، کل (هم‌وزن) ۸۴۸۲ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۵۳۵۲ واحد، آزاد شناور ۲۲۸۷۵ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۴۵۲۳ و ۶۰۲۱۳ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۴ میلیارد و ۶۹۹ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۵ هزار و ۵۹۶ میلیارد تومان در ۵۳۰ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۴۸ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۲ هزار و ۴۰۹ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های صنعتی مینو، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا و بیمه اتکایی ایرانیان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده