تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۲
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۲۵۳۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد:

نوسان ۱.۴۸ تا ۱.۶ میلیون واحدی شاخص بورس و پیش بینی دلار ۲۴ هزار تومانی

‌می‌متالز - کارشناس بازارسرمایه با اعلام نوسان ۱.۴۸ تا ۱.۶ میلیون واحدی شاخص و اثر احتمالی و منفی چندعامل، پیش‌بینی کرد با مشخص شدن رئیس کل جدید بانک مرکزی، دلار تا ۲۴ هزار تومان ریزش کند.

به گزارش می‌متالز، اکبر ادهم درباره دلایل ریزش‌های دو سه روز گذشته شاخص و کاهش قیمت سهام شرکت‌های بزرگ اعلام کرد: شاخص در چند ماه گذشته، بیش از ۴۰ درصد رشد کرد و سطح مقاومت یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحدی هم به صورت غیر واقعی به بالا شکسته شد و احتمال زیادی وجود داشت که با اصلاح در این سطح، بازار با فشار فروش مواجه شود.

وی ادامه داد: برخی سهامداران نیز دنبال بهانه‌ای برای فروش بودند که کاهش دلار این بهانه را داد. تعدادی هم مانند سهامداران پالایشی دارویی، کانی‌های فلزی، سیمانی به سود‌های اندک قانع هستند و با کوچک‌ترین بهانه دست به عرضه می‌زنند.

این کارشناس افزود: با این اوصاف درصورت ادامه ریزش قیمت ها، شاخص به یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد می‌رسد و بعد از آن تا محدوده یک میلیون و ۶۰۰ در نوسان خواهد بود و ممکن است یک روز در میان، مثبت و منفی شود. اما اگر دماسنج بازار در ارقام بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تثبیت شود، پول‌های بزرگی وارد خواهد شد. با این همه بررسی روند خروج پول نشان می‌دهد هنوز اعتماد به بازار سرمایه به صورت کامل برنگشته و سهامداران همچنان به سود‌های کم قانع هستد.

به گفته ادهم، زمزمه‌های فروش اوراق مشارکت از طرف دولت برای تامین کسری بودجه و افزایش نرخ بهره بین بانکی، اثر منفی بر بازار سرمایه می‌گذارد. همچنین زمزمه‌های عرضه شدید دلار نیمایی به گوش می‌رسد که باعث می‌شود روند کاهشی دلار ادامه یابد. حتی پیش‌بینی می‌شود با مشخص شدن رئیس کل جدید بانک مرکزی، دلار تا محدوده ۲۴ هزار تومان ریزش کند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده