تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۲۵۷۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس به نیمه ارتفاع ۱.۵ میلیون واحد نزدیک شد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲۰هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۴۶ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۸ هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۳۷ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۰ هزار و ۴۲۸ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۴۱ هزارواحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و پتروشیمی نوری شد و در مقابل شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، خدمات انفورماتیک و گسترش نفت و گاز پارسیان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۵۱۰۰ واحد، کل (هم‌وزن) ۹۰۵۴ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۵۷۱۳ واحد، آزاد شناور ۲۲۰۸۷ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۰۹۹۷ و ۵۳۵۴۵ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۴ میلیارد و ۹۷۹ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۶ هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان در ۶۶۳ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۳۳ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۲ هزار و ۷۴۲ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های صنعتی مینو، آهن و فولاد ارفع و ذوب آهن اصفهان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده