تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۴
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۲۵۹۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اصلاح ۳هزارواحدی شاخص بورس در ارتفاع ۱.۵میلیون واحد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۳هزارواحدی روبه‌رو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۷۵ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۸ هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان در بیش از ۹۶۹ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۳۷۸۱ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۳۷ هزار واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های گروه مپنا، بانک پارسیان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۵ میلیارد و ۴۸۶ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۸ هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان در ۸۰۳ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۸ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۲ هزار و ۶۹۳ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی سرمایه‌گذاری صبا تأمین، فولاد هرمزگان جنوب و صنعتی مینو شد و در مقابل شرکت‌های فرابورس ایران، تولید نیروی برق دماوند و بیمه کوثر بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده