تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۷
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۲۵۳۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با افزایش ۲۴ هزار واحدی

شاخص کل از نیمه کانال یک میلیون واحدی عبور کرد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، دهم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۲۴ هزار و ۵۳۶ واحد به رقم یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۸ هزار و ۴۸۲ واحد افزایش، رقم ۴۵۵ هزار و ۳۷۵ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات آخرین روز هفته، بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۳۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۷ هزار و ۹۸۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۱۴ هزار و ۵۲۳ واحد و شاخص بازار دوم، افزایش ۶۰ هزار و ۲۱۳ واحدی را تجربه کردند. ​

همچنین گروه فراورده‌های نفتی با ۸۴ هزار و ۴۳۲ معامله به ارزش ۷ هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۶۶ هزار و ۴۸۳ معامله به ارزش ۷ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۹۷ هزار و ۳۷۲ معامله به ارزش ۶ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۶۳ هزار و ۹۳۵ معامله به ارزش ۶ هزار و ۹۱ میلیارد ریال و گروه کانه‎های فلزی با ۵۶ هزار و ۳۵۰ معامله به ارزش ۵ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲ هزار و ۷۹۳ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۷۵۱ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با یک هزار و ۳۰۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۷۷ واحد و شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با یک هزار و ۶۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت پالایش نفت تبریز با ۱۵۲ واحد، شرکت بانک کارآفرین با ۱۴۵ واحد، بانک تجارت با ۹۵ واحد، بانک پارسیان با ۶۲ واحد و شرکت داروسازی اکسیر با ۵۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده