تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۲۵۳۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شیمیایی‌ها یک دست سبز شدند / رشد ۲۴ هزار واحدی شاخص کل

‌می‌متالز - امروز بازار سهام با روندی صعودی همراه شد و تا حدی تحرکات اصلاحی دو روز گذشته در بازار جبران شد.

به گزارش می‌متالز، امروز شاخص کل بورس روند دو روز گذشته را تا حدی جبران کرد و با ۲۴ هزار واحد مثبت و حدودا دو درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم‌وزن هم امروز با حدودا دو درصد مثبت و هشت هزار واحد رشد در محدوده ۴۵۵ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات بورس امروز به ۹ هزار و ۷۹۹ میلیارد تومان رسید و نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

نماد‌های فارس، پارس و میدکو بیشترین تاثیر مثبت و نماد‌های شبریز، وکار و وتجارت بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل گذاشتند. بیشترین تراکنش هم برای شبندر، کدما و شستا ثبت شد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۹ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان رسید. همچنین حدود ۵۸۰ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی اتفاق افتاد و رشد بیش از سه درصد ۳۲۴ نماد و افت بیش از سه درصد ۳۴ نماد در بازار شکل گرفت.

مهم‌ترین خبر‌های بورسی امروز که بر روند بازار موثر بودند

_ شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با نماد “آسیاتک” در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

_ عبدالرضا شیخان دبیر سابق انجمن سیمان می‌گوید که اقدام دولت برای عرضه کل سیمان کشور در بورس کالا، سیاست مهم و منطقی بوده که با این اتفاق قطعاً بازار به تعادل خواهد رسید و قیمت‌های کشف‌شده به‌صورت منطقی و واقعی و در فضای سالم رقابتی، تعیین خواهد شد.

_ افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی «خموتور» از محل مطالبات حال شده سهامداران، آورده نقدی و سود انباشته مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

_ رئیس کل بانک مرکزی گفت: انتشار اوراق ودیعه در شورای پول و اعتبار مورد تصویب قرار گرفته، اما تاکنون به کار گرفته نشده است و در حال تهیه مقدمات کار هستیم و امیدواریم امسال برای مهار پایه پولی و نرخ تورم از این ابزار استفاده کنیم و این جایگزین اوراق مشارکت بانک مرکزی است که از سال‌های ۱۳۷۹ به بعد به اجرا گذاشته شد. این خبر امروز روند بازار سهام را به شدت تحت تاثیر قرار داد و به نظر کارشناسان روند بازار را در روز‌های آینده هم تغییر می‌دهد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده