تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۲۲۵۵۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهامداران کدما بخوانند! / رشد ۸۲ درصدی درآمد ماهانه کدما

‌می‌متالز - در آخرین گزارش منتشر شده شرکت معدنی دماوند، این شرکت در مجموع یک میلیارد و ۳۷۵ میلیارد تومان درآمد داشته است.

به گزارش می‌متالز، جدیدترین گزارش صورت مالی ماهانه که شرکت معدنی دماوند (کدما) در سایت کدال منتشر کرده است، نشان می‌دهد این شرکت در یک ماهه منتهی به ۳۱مرداد ماه سال جاری در مجموع یک میلیارد و ۳۷۵ میلیارد تومان فروش داخلی داشته است. این در حالی است که جمع فروش داخلی و صادراتی این شرکت در چهار ماه نخست به ۲۱ میلیارد تومان رسیده است. همچنین بیشترین فروش داخلی این شرکت در مرداد ماه ۱۲،۰۳۲ تن تراورتن به مبلغ یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان بوده است.

در تیر ماه سال جاری کدما در مجموع ۷۵۴ میلیون تومان فروش را به ثبت رسانده بود. در واقع فروش یک میلیارد و ۳۷۵ میلیونی مرداد ۸۲ درصد رشد را نسبت به تیر ماه داشته است.

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته این نماد با ۱٫۹۹ درصد افت در قیمت ۲۳ هزار و ۲۴۳ هزار تومان بسته شد. این در حالی بود که مدتی است این نماد با صف فروش همراه است.

شرکت معدنی دماوند با نماد «کدما» در تاریخ ۱۸اسفند سال ۱۳۷۸ در فهرست شرکت‌های بورس و اوراق بهادار ثبت شد. این شرکت بعد از گذشت دو سال و در تاریخ ۲۶اردیبهشت ۱۳۸۰ در بازار سرمایه عرضه و مورد معامله قرار گرفت. کدما در بین گروه استخراج کانه‌های فلزی قرار گرفته است. هم گروهی‌های این نماد در بازار سرمایه «کاما»، «ومعادن»، «کچاد»، «کروی»، «کگل» و «کنور» هستند.

«کدما» در سال ۱۳۸۰ با قیمت ۶۷۰ تومان به سهامداران عرضه شد و در سال جاری به ۲۴ هزار و ۸۸۲ هزار تومان رسیده است. این نماد از سال ورود به بازار سهام تا به امروز حدودا ۳۶۱۳ درصد بازدهی داشته است.

آخرین آگهی افزایش سرمایه این شرکت، در سال ۱۳۹۹ بوده است. افزایش سرمایه «کدما» از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به مبلغ ۲۲ میلیارد تومان با هدف افزایش ظرفیت تولید مجتمع سرب دونا بوده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده