تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۴
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۲۵۶۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۰۴۲۸ واحدی معادل ۱.۳۴ درصد به یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۵۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۳۳ واحدی به ۲۲ هزار و ۷۴۲ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه سیزدهم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۱۰۰ واحدی معادل ۱.۳۴ درصد به رقم ۳۸۴ هزار و ۷۴۵ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۹۰۵۴ واحدی، عدد ۴۶۴ هزار و ۴۲۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۷۱۳ واحدی به رقم ۲۹۳ هزار و ۵۶ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۲۰۸۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۸۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۹۹۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۶۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۳۵۴۵ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۹۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

افزایش بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی فارس، میدکو، نوری، کچاد، فملی و شتران با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی وامید، رانفور و پارسان، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۴۴۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۳۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸۷ هزار و ۹۸۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد لپارس (پارس الکتریک) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های بکاب، تکشا، سنیر و وسینا بود. همچنین نماد معاملاتی دروز (داروسازی روزدارو) با ۴.۳۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های کدما، قثابت، ولملت و غبهنوش قرار گرفتند.

افزایش بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده