تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۲۰
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۲۵۸۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۲۰۰‌درصدی فروش بیمه‌های مسوولیت بیمه رازی

‌می‌متالز - پرتفوی بیمه‌های مسوولیت بیمه رازی ۲۰۰‌درصد رشد پیدا کرده است. مدیر بیمه‌های مسوولیت با اعلام این خبر گفت: چنین رشدی در ۵ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل بسیار چشمگیر و اثرگذار است، اما متاسفانه بازار رقابتی به نرخ‌شکنی‌های شدید در رشته بیمه مسوولیت انجامیده است.

به گزارش می‌متالز، شهرزاد حق‌گذار‌شهیدی با بیان اینکه در کنار رشد بیش از ۱۵۰‌درصدی نرخ دیه طی پنج سال گذشته، حق بیمه متوسط رشته بیمه مسوولیت در مواردی با کاهش شدید همراه بوده است، اظهار کرد: متاسفانه برخی رقبا طی یک رقابت ناسالم، نرخ‌ها را به شدت کاهش داده و بازار را از حالت طبیعی خارج کرده‌اند، اما همین که شرکت بیمه رازی می‌تواند با پایبندی به اصول بیمه‌گری بیمه‌نامه مسوولیت فروخته و از طریق آن سود ایجاد کند، خود یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود.

مدیر بیمه‌های مسوولیت شرکت بیمه رازی با قدردانی از شبکه فروش که همه تلاش خود را برای فروش این رشته بیمه‌ای به کار می‌بندند، از تمهیداتی برای افزایش سطح اختیارات آن‌ها خبر داد و گفت: پیش‌تر تخفیف‌های مناسبتی برای فروش بیشتر رشته مسوولیت برقرار شده بود که به صورت عمومی در همه زیرمجموعه‌های این رشته اعمال می‌شد، اما به زودی و پس از بازنگری در فرآیندها، تخفیف‌ها به صورت پلکانی قابل اعمال خواهند بود.

او نرخ کارمزد بالا و نیز تنوع در پوشش‌ها را از مهم‌ترین عوامل ترغیب شبکه فروش به فروش بیمه‌نامه مسوولیت خواند و با اشاره به اینکه همه زیرساخت‌ها برای تسهیل فروش این رشته در حال فراهم شدن است، افزود: اصلاح‌های لازم در سیستم صدور انجام شده یا در دست انجام است، به طوری‌که دغدغه شبکه فروش برای استعلام نرخ و شرایط به حداقل ممکن برسد.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت حذف بیمه‌نامه مسوولیت کارفرمای شناور‌های باری از سیستم صدور نیز گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی بیمه مرکزی همه شناور‌ها باید بیمه‌نامه P&I تهیه کنند و فروش بیمه‌نامه با پوشش کمتر تنها برای قایق‌های صیادی مجاز است.

حق‌گذار‌شهیدی همچنین از رفع مشکل صدور بیمه‌نامه آسانسور در سیستم صدور بیمه رازی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برخی مشکلات ناشی از چالش‌های برون‌سازمانی است، اما همه تلاش ما مرتفع کردن این مسائل در حداقل زمان است.

وی همچنین تاکید کرد‌: تلاش‌ها برای اصلاح ساختار فنی مرتبط با بیمه‌های مسوولیت در حوزه آموزش شبکه فروش ایجاد شناخت در آن و تقویت مهارت‌های فروش اکنون به ثمر نشسته و بخش قابل توجهی از دستورالعمل‌های این بخش به‌روزرسانی شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده