تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۲۶۰۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«حآفرین» به زودی در تابلو معاملات فرابورس

‌می‌متالز - «حآفرین» دو شرکت زیرمجموعه دارد که دلیجان طلایی شکوه پارس در تابلو زرد بازار فرابورس قرار دارد و ریل گردش ایرانیان نیز در نماد «حگردش» در بازار پایه تابلو زرد بازگشایی شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد ذوالقدری، مدیرعامل شرکت ریل پرداز نوآفرین در نشست خبری عرضه اولیه سهام ریل پرداز نوآفرین گفت: این شرکت در سال ۸۶ با نام فنی مهندسی ریل صنعت نوآفرین ثبت و سپس تغییر نام پیدا کرد. ریل پرداز نوآفرین زیرمجموعه هلدینگ ارزش آفرینان فدک است و پنجمین شرکت زیر مجموعه این هلدینگ محسوب می‌شود که به بازار سرمایه وارد می‌شود.

وی گفت: «حآفرین» دو شرکت زیرمجموعه دارد که دلیجان طلایی شکوه پارس در تابلو زرد بازار فرابورس قرار دارد و ریل گردش ایرانیان نیز در نماد «حگردش» در بازار پایه تابلو زرد بازگشایی شده است.

مدیرعامل حآفرین گفت: ریل پرداز نوآفرین ۶۸ دستگاه واگن و ۶ لوکوموتیو فعال داشته و انواع کلاس‌های خدماتی مختلف برای سرویس‌ها دارد. همچنین فروش محصولات فنی به شرکت‌های ریلی دومین فعالیت این شرکت است.

به گفته وی، ماموریت این شرکت ارائه خدمات مسافرتی زیارتی با قیمت مناسب است و با ارائه خدمات مناسب تصویر جدیدی از خدمات ریلی مسافری ارائه کرده‌ایم. از سوی دیگر همواره دغدغه مدیران ارشد حآفرین این بوده که سرویس مناسب به زائران امام هشتم ارائه کنیم.

وی افزود: شرکت ریل پرداز نوآفرین مبتنی بر استاندارد‌های تعیین‌شده اولین قطار ۵ ستاره را وارد ناوگان ریلی کشور کرده که توسط معتبرترین مرکز تست ناوگان ریلی، تست شده و مورد تایید قرار گرفته است. ضمن آنکه طراحی دکوراسیون داخلی آن مبتنی بر استاندارد‌های ارگونومیک و نیاز‌های

وی افزود: در ریل پرداز نوآفرین علاوه بر سرویس حمل و نقل ریلی، زنجیره سفر را نیز کامل می‌کنیم.

به گفته وی، طیف وسیعی از صنایع مختلف از واگن‌سازی تا صنایع ظریف در کنار یکدیگر جمع شده‌اند تا ریل پرداز نوآفرین شکل بگیرد و احتمال اینکه دوباره بتوان این زنجیره صنعت را کنار هم تجمیع کرد بسیار محدود است، از این رو خلق دوباره مجموعه‌ای مشابه با حآفرین بسیار محدود خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ریل پرداز نوآفرین با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌های مربوط به حمل و نقل ریلی از پرداخت مالیات معاف هستند، گفت: این شرکت دارای مزیت‌های رقابتی است به نحوی که زنجیره خدمات را تکمیل کرده و علاوه بر حمل و نقل، سرویس هتلینگ و پکیج کامل سفر را نیز ارائه می‌کند.

وی گفت: برای شرکت‌های اینچنینی دو منفعت وجود دارد منفعت اول معافیت ده ساله است و همه فعالیت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند

ذوالقدری گفت: ورود به این صنعت ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه، معادل ۵۰ واگن نیاز دارد. گروه فدک، توانسته با روش‌های نوین جذب و آموزش و نگهداشت مامورین خانم و آقا پرورش داشته است.

وی گفت: در ۵ سال گذشته، افتخارات مجوز‌های مختلفی داشتیم، به عنوان برترین قطار مسافری انتخاب شد، همه قطار‌های آن ۵ ستاره است، تخفیف ۵۰ درصدی در خصوص هزینه‌های کشش دارد، انواع استاندار‌های کیفی مختلف و مشتری مداری دارد. سهم بازار شرکت در مقایسه با سایر رقبا ۱۰ درصد مارکت شیر درامدی را به خود تخصیص داده است.

وی افزود: در حوزه توسعه کسب و کار، ریل ۶۸ دستگاه واگن دارد و ۲۴ دستگاه تا اخر ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد. مهمترین پروژه‌های که در ۵ ماه به ثمر رسید، خرید لوکوموتیو‌ها بوده که با شرکت تعمیرات وتوسعه بهره‌برداری ریلی مپنا قرار داد منقعد شد و ۱۲ دستگاه خریداری کردیم، که قیمت ۵ هزار ۵۶۹ میلیارد ریال بود و همه ۱۲ لوکوموتیو تحویل شده و در حال بهره برداری است.

ذوالقدری با بیان اینکه این مجموعه به عنوان برترین قطار مسافری انتخاب شده و تمامی قطارهایش ۵ ستاره است، گفت: بعد از کرونا، گردشگری آسیب دید، اما اقداماتی برای کنترل این موضوع داشتیم و در این زمینه اولین شرکتی بودیم که کوپه‌های آن ضدعفونی و پلمپ است.

نوبخت، نماینده کارگزاری آینده نگر خوارزمی ارزش گذار شرکت گفت: شرکت ریل پرداز نو آفرین از چهار محل درآمد بلیط، ضریب اشتغال درآمد لوکوموتیو‌ها و قطعات یارانه سوخت، درآمدزایی میکند، در مورد درامد بلیط واگن‌ها تعداد صندلی‌ها را در نظر گرفتیم و در موردضریب اشغال بر مبنای ۵۰ درصد در نظر گرفتیم و کل سال میانگین ۵۸ درصدی درنظر گرفتیم. میانگین قیمت بلیط با فرض ۱۰ درصد رشد قیمت ۴۴۰ هزار تومان در نظر گرفته ایم که محافظه کارانه است. در مورد درآمد لوکوموتیو‌های باری هم با فرض ظرفیت کامل و ۳۶۵ روز کار در نظر گرفته ایم. در مورد فروش درامد قطعات عدد ۴۷ میلیارد تومان درآمد را در نظر گرفته ایم، ولی مارجین قطعات را کاهش داده ایم.

وی گفت: یکی از مزایای این شرکت و زیر مجموعه این است که شرکت معافیت ۱۰ ساله دارد، زیرا مانند سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته است.

نوبخت در ادامه به بحث تخمین ارزش نهایی نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش هم از ۴ مدل استفاده شده که در گزارش ارزش‌گذاری آمده است. در این بخش بیشترین وزن با توجه به اهمیتی که جریان نقدینگی (cash flow) برای سرمایه‌گذاران دارد به مدل‌هایی اختصاص یافته که مبتنی بر این متغیر هستند و پی بر‌ای فرواردی ۱۴ مدنظر قرار گرفته که میانگین پی بر‌ای فوروارد صنعت حمل و نقل ریلی است.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده