تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۴
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۲۶۱۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اقبال بازار به سهام کوچک بازار در هفته جاری

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت آرمان تدبیر نقش جهان اظهار داشت: در هفته جاری سهام کوچکتر که از رشد بازار باز ماندند، در چند وقت اخیر رشد خواهند یافت.

به گزارش می‌متالز، بهادر شمس با اشاره به وضعیت کنونی بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه تحت تأثیر بازار ارز است چرا که سهام شاخص ساز به نوعی رشد خود را طی کردند؛ لذا انتظار داریم سهام کوچکتر مورد اقبال بازار سرمایه قرار گیرند. به عبارت دیگر صف‌های خرید کنونی مربوط به سهامی است که از رشد بازار عقب مانده اند.

وی افزود: به نظر می‌رسد هفته جاری رشد بازار مربوط به سهام کوچک باشد. باتوجه به اثرگذاری دلار بر سهام شاخصی همچون سنگ آهن، فولاد و پتروشیمی به نظر می‌رسد اتفاقات بازار ارز اواسط این هفته و یا هفته آتی منجر به ایجاد یک ریزش در بازار ارز شود که این سهام را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان در خصوص کف قیمت بازار ارز گفت: اگرچه برخی نرخ ۲۲ هزار تومان را به عنوان کف قیمت فرض کردند، اما به نظر نرخ ۲۵ هزار تومان منطقی‌تر است؛ زیرا رشد ۲۵ تا ۲۸ درصدی به نوعی تغییر مدیریت در کشور و جایی وزرا بوده است. باتوجه به اینکه در آن مدت زمان کسی بازار ارز را مدیریت نکرد، بخش قابل توجهی از این تغییر نرخ ارز رخ داده است.

شمس در خصوص فاصله بین ارز آزاد و نیمایی تصریح کرد: در صورتی که افت قیمت در بازار ارز رخ دهد، بازار نیمایی نیز با کاهش قیمت مواجه خواهد شد. در چند روز اخیر نرخ ارز در سامانه نیما ۲۶ هزار تومان بود. باید منتظر تحولات ماند تا اثرات آن را بر بازار بررسی نماییم. در هفته جاری مباحث حول واکسیناسیون قرار خواهد داشت.

وی افزود: در صورتی که پروژه برکت مسائل خود را پشت گذارد، اثرات مطلوبی بر صنایع دارویی بازار خواهد داشت. فعلا در انتظار نتایج آن هستیم.

مدیرعامل شرکت آرمان تدبیر نقش جهان در پایان اظهار داشت: در صورت ورود واکسن و گسترش واکسیناسیون شاهد رفع محدودیت‌های فعلی در کسب و کار‌ها خواهیم بود که در نهایت منجر خواهد شد تا فعالیت‌های اقتصادی از حالت رکود خارج شوند. علاوه بر آن وضعیت روانی کشور ناشی از آمار مبتلایان و مرگ و میر در سطح کشور بهبود خواهد یافت.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده