تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۴
بازدید: ۳۴۵
کد خبر: ۲۲۲۸۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ورود شاخص کل به منطقه قرمز در روز درخشش سهم‌های کوچک

‌می‌متالز - در روزی که سهامداران بازار سرمایه به خریدن سهم‌های کوچک بازار روی آوردند، شاخص کل با اصلاح جزئی همراه بود.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که شاخص کل این هفته را با یک اصلاح جزئی آغاز کند و همین اتفاق هم افتاد چراکه شاخص کل امروز با افزایش عرضه در سهام بزرگ ریزش بیشتری داشت و در انتهای معاملات با ریزش ۳ هزار و ۷۹۷ واحدی، روی یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۳۰ واحدی ایستاد. به گفته کارشناسان بازار سرمایه، این هفته، معاملات روی انگشتان سهام کوچک بازار خواهد گشت.

بر این اساس در معاملات روز جاری، شاخص کل هم‌وزن با نوسانات متعددی که داشت، ۳۴۲ واحد رشد کرد و رقم ۴۲۲ هزار و ۶۸۱ واحد را نشان داد. کارشناسان عقیده دارند که گروه فلزات اساسی در آخرین هفته مرداد می‌تواند نقش تأثیرگذاری در شاخص کل داشته باشد که امروز ۱۰ هزار و ۷ واحد افت کرد و در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۳۸۸ واحدی قرار گرفت.

در جرین معاملات امروز، نماد‌های «سپید»، «شستا»، «خودرو»، «فولاد»، «شپنا»، «شتران» و «خساپا» بیشترین تراکنش را داشتند، اما نماد‌های «فارس»، «فملی»، «رمپنا» و «کچاد» بیشترین اثر منفی و نماد‌های «پارس»، «شتران» و «خودرو» بیشترین تأثیر مثبت را روی روند شاخص کل داشتند. سه گروه شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی هم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

نماد‌های «فپنتا»، «فخاس» و «فنورد» رشد قیمت مناسبی را در معاملات امروز تجربه کردند، اما نماد‌های «فولاژ»، «فجر» و «کویر» بیشترین افت قیمت را در میان فولادی‌ها داشتند. با سقوط قیمت سنگ آهن، نماد «کچاد» اقت نزدیک به ۲ درصدی را تجربه کرد. در معاملات فرابورس هم نماد «ذوب» با افت قیمت همراه بود.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده