تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۲۲۶۳۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استفاده چین از یو‌آن دیجیتال در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

‌می‌متالز - گزارش‌های تازه حاکی از آن است که بانک‌های چین به‌دنبال بررسی استفاده از یو‌آن دیجیتال در حوزه‌های بیمه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند. در این پروژه تعدادی از بانک‌های بزرگ این کشور همکاری می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، برخی از بزرگ‌ترین بانک‌های تجاری چین به‌دنبال بررسی موارد استفاده از یو‌آن دیجیتال در محصولات مرتبط با صندوق‌های سرمایه‌گذاری و صنعت بیمه هستند. این اقدام موسسات چینی حرکتی گسترده و جدا از بررسی عملکرد‌های محوری یو‌آن دیجیتال است.

از زمانی که بانک مرکزی چین آزمایش یو‌آن دیجیتال را آغاز کرد، بیشتر ابتکارات بر پرداخت‌های «کسب‌وکار به مصرف‌کننده» یا همان «B ۲ C» در فروشگاه‌ها یا شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی متمرکز بوده است. با این حال همان‌طور که نشریه ساوت چاینا مورنینگ پست گزارش داده است، بنک آو کامیونیکیشن و بانک سازندگی چین گفته‌اند که در حال همکاری با مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بیمه هستند تا بتوانند به عنوان بخشی از یک پیشنهاد مزایده، کاربرد‌های یو‌آن دیجیتال در مواردی «فراتر از پرداخت‌های خرد و کم‌ارزش» را کشف و بررسی کنند.

بانک سازندگی چین که یکی از چهار بانک بزرگ این کشور است، اعلام کرده است که در حال همکاری با موسسه شانگ‌های تایتان فاند دیستریبیوشن و شرکت جی‌دی، غول حوزه تجارت الکترونیک چین است. شانگ‌های تایتان فاند دیستریبیوشن بخشی از یک گروه تجاری است که شرکت تحلیل داده‌های مالی و رسانه ایست مانی (East Money) آن را اداره می‌کند. این همکاری به مشتریان شرکت‌های مذکور این امکان را می‌دهد تا با استفاده از یو‌آن دیجیتال دارایی خود را در صندوق‌های سرمایه‌گذاری آنلاین قرار دهند.

بنک آو کامیونیکیشن هنوز نامی از شرکت‌های بیمه و مدیریت سرمایه‌ای که با آن‌ها همکاری می‌کند منتشر نکرده است. معاون این بانک در صحبت‌هایش گفت تعهد شرکتش تسهیل توسعه و نقدینگی این ارز است. به گفته وی، این شرکت کار‌های مقدماتی زیادی برای اطمینان از کارآیی بالا و عملکرد باثبات سیستم یو‌آن دیجیتال انجام داده است. طبق آمار‌های ارائه‌شده در رسانه‌ها، تا پایان ماه ژوئیه (تیر)، بانک ارتباطات چین بیش ۳/ ۶ میلیون تراکنش را به‌صورت یو‌آن دیجیتال پردازش کرده است؛ این میزان معادل ۳۸۷ میلیون دلار است. بانک سازندگی چین هم اعلام کرده است که از زمان آغاز برنامه آزمایشی، ۵/ ۲۸ میلیون تراکنش را با یو‌آن دیجیتال پردازش کرده است. بنک آو کامیونیکیشن یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های این کشور و پنجمین بانک بزرگ فعال در مرز‌های چین است. این در حالی است که این بانک در مراحل پایانی آزمایش یو‌آن دیجیتال به این برنامه‌ها پیوسته بود. با این حال یکی از فعال‌ترین نهاد‌های حاضر در برنامه‌های آزمایشی یو‌آن دیجیتال بود و اوایل ماه جاری، طی یکی از برنامه‌های آزمایشی یو‌آن دیجیتال که با همکاری جی‌دی انجام شد، به افرادی در قالب قرعه‌کشی مقداری یو‌آن دیجیتال اعطا کرد که می‌توانستند از آن در فروشگاه جی‌دی استفاده کنند. بانک ارتباطات چین اوایل سال جاری هم اعلام کرد که در حال توسعه یک کیف پول سازگار با یو‌آن دیجیتال است. این کیف پول قرار است به عنوان یک رقیب برای کیف پول‌های چهار بانک بزرگ دیگر چین فعالیت کند.

بانک تجارت چین، بانک سیتیک، پست بانک، بانک صنعت و بانک کشاورزی چین از جمله بانک‌های دیگر این کشور هستند که در پروژه یو‌آن دیجیتال همکاری می‌کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده