تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۲۶۳۵۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش تولید فولاد کارخانه‌های کلیدی ایران در آگوست ۲۰۲۱ به دلیل قطع برق

‌می‌متالز - کارخانه‌های فولاد کلیدی ایران از کاهش تولید فولاد در آگوست ۲۰۲۱ خبر دادند. ایران از دومین هفته ماه جولای سال جاری و در این تابستان سوزان با بحران بی سابقه برق روبرو شد. با این حال برخی محدودیت‌های اعمال شده بر روی کارخانه‌های آهن و فولاد تسهیل شده است.

به گزارش می‌متالز، براساس دستورالعمل جدید، صنعت فولاد می‌تواند در روز‌های دوشنبه و سه شنبه از نیمه شب تا ۸ صبح روز بعد با استفاده از ۵۰ درصد از کل مصرف برق مورد نیاز خود از شبکه فعالیت تولیدی داشته باشد. با این حال برای مابقی دوره تا نیمه شب کارخانه‌ها می‌توانند با ۱۰ درصد از برق مورد نیاز خود استفاده کنند. از چهارشنبه تا یکشنبه نیز کارخانه‌ها می‌توانند تولید خود را در تمام ساعات شبانه روز ادامه دهند به این شرط که تنها ۵۰ درصد از کل برق مورد نیاز خود را از شبکه تامین کنند.

شرکت فولاد مبارکه با تولید ۲.۳۵ میلیون تن فولاد خام در ۵ ماهه اول امسال که از ۲۱ مارس ۲۰۲۱ آغاز شده، در صدر لیست تولیدکنندگان فولاد ایران قرار دارد. با این حال تولید این کارخانه در مقایسه با تولید ۲.۷۵ میلیون تنی در مدت مشابه سال قبل ۱۳.۵۶ درصد کاهش یافته است. شرکت فولاد مبارکه واقع در جنوب غربی اصفهان بزرگترین تولیدکننده فولاد در ایران و کل خاورمیانه است.

پس از فولاد مبارکه، شرکت فولاد خوزستان با تولید ۱.۲۲ میلیون تن فولاد در ۵ ماهه اول امسال در رده دوم قرار دارد. حجم تولید این شرکت نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱.۶۵ میلیون تن گزارش شده بود ۲۶.۴ درصد افت نشان می‌دهد.

شرکت ذوب آهن اصفهان با تولید ۸۸۰ هزار تن فولاد خام در ۵ ماهه اول امسال افت ۷ درصدی سالانه را تجربه کرده و در رده بعدی قرار دارد. تولید فولاد خام این شرکت در مدت مشابه سال قبل ۹۵۰ هزار تن گزارش شده بود.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با ۴۳۰ هزار تن تولید و ثبت افت ۱۵ درصدی، چادرملو با تولید ۳۹۰ هزار تنی و بدون تغییر و ارفع با تولید ۲۸۰ هزار تنی و افت ۱۶ درصدی، دیگر تولیدکنندگان کلیدی فولاد خام ایران هستند. تولید چادرملو در ۵ ماهه امسال بدون تغییر باقی مانده است.

منبع: پایگاه خبری – تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده