تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۳۵۸
کد خبر: ۲۲۶۷۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۸۱۱ واحد تولیدی مصرف‌کننده سیمان در استان کرمانشاه باید کد بورسی دریافت کنند

‌می‌متالز - ۸۱۱ واحد صنفی تولیدی کرمانشاه از سیمان استفاده می‌کنند و ضرورت دارد تمام واحد‌های تولیدی که سیمان را به عنوان مواد اولیه استفاده می‌کنند حداکثر تا تاریخ ۲۵ شهریورماه امسال نسبت به ثبت‌نام در بورس اقدام و کد بورسی دریافت کنند.

به گزارش می‌متالز، ورود سیمان به بورس کالا، یکی از مهمترین اتفاقاتی است که در مسیر توسعه اقتصاد ایران رخ داده ­است. عرضه سیمان در بورس کالا آغازی بر پایان قیمت‌گذاری دستوری این کالای استراتژیک در بازار داخلی و در آینده در بازار‌های صادراتی و بین‌المللی خواهد بود.

با ورود هر کالایی به این بازار، رقابت در فضای واقعی انجام می­‌شود. همه خریداران و فروشندگان در شرایط برابر به رقابت می‌پردازند و قیمت را تعیین می‌کنند. کارخانه‌های سیمان محصول خود را در بورس کالا به فروش می‌رسانند و خریداران هم مستقیم و بدون واسطه از کارخانه خریداری می‌کنند. همچنین شفافیت در معاملات به وجود خواهد آمد. روند معاملات آن بازار برای فعالان اقتصادی و تحلیلگران، علاوه بر قانونمندی، پیش‌بینی‌پذیر نیز خواهد بود.

ورود سیمان به بازار کالا، سبب می‌­شود قیمت با عرضه و تقاضا تعیین شود. سهام شرکت­‌های سیمانی نیز قابلیت تحلیل پذیری بیشتری در بورس می‌گیرند. علاوه بر این‌ها محصولات شرکت­‌ها به دلیل قرار گرفتن در فضای رقابتی، با افزایش کیفیت مواجه خواهد شد. کارخانه‌های سیمان مجبور به کاهش هزینه‌های تولید خواهند شد.

حیدریان رئیس اداره اصناف و تشکل‌های سازمان صمت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دو کارخانه سیمان غرب و سیمان سامان تولیدکننده سیمان در استان هستند اظهار داشت: ۸۱۱ واحد صنفی تولیدی از سیمان استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: ضرورت دارد تمام واحد‌های تولیدی که سیمان را به عنوان مواد اولیه استفاده می‌کنند حداکثر تا تاریخ ۲۵ شهریور ماه امسال نسبت به ثبت‌نام در بورس اقدام و کد بورسی دریافت کنند که بتوانند از این طریق سیمان مورد نیاز خود را تهیه کنند.

حیدریان گفت: تمام عاملیت‌های توزیع سیمان که دارای پروانه کسب معتبر هستند باید نسبت به ثبت‌نام در بورس کالا برای تهیه سیمان مورد نیاز خود براساس ظرفیت و میزان مورد نیاز ثبت‌نام و کد بورسی دریافت کنند.

بهمن مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه اظهار داشت: از ۴ ماه گذشته مسوولیت عرضه سیمان به بورس کالا منتقل شده و از خرداد ماه سیمان غرب در استان و از اوایل مرداد سیمان سامان عرضه سیمان خود را از طریق بورس کالا انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: ۳۴ کارگزاری از کارگزاری‌های کشور در استان نمایندگی دارند که از این تعداد، ۱۶ کارگزاری که لیست آن‌ها در اختیار کارخانه‌ها قرار گرفته است، اقدام به خرید و فروش سیمان می‌کنند.

بهمن گفت: افراد حقیقی یا عاملیت‌های توزیع باید به یکی از کارگزاری‌ها مراجعه و نسبت به دریافت کد بورسی اقدام و خرید کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده