تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۴۷۰
کد خبر: ۲۲۶۹۰۵
در دیدار با سفیر ایران مطرح شد؛

اعلام حمایت روسیه برای همکاری با ایران در کشتی سازی

‌می‌متالز - رئیس منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه در بازدید کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران از این منطقه برای همکاری با ایران در زمینه کشتی سازی اعلام آمادگی کرد و گفت: این آمادگی وجود دارد که طرح‌های سفارشی کشتی از ایران را بسازیم.

به گزارش می‌متالز، از مسکو میلوشکین روز پنچشنبه در این پایان این بازدید در گفت و گویی افزود: مذاکرات ثمر بخشی از جمله در خصوص ساخت کشتی برای ایران در مسیر شمال جنوب و همچنین جذب شرکت‌های ایرانی در این منظقه اقتصادی انجام دادیم.

وی اظهار داشت: ایرانی‌ها علاقه‌مند به تعمیرات و ساخت کشتی در اینجا هستند و ما آماده ایم همکاری در این زمینه هستیم.

رییس منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان همچنین خواستار همکاری تجار و شرکت‌های ایرانی در منطقه آستاراخان شد و گفت: شرکت‌ها بدون هیچگونه محدودیتی و با معافیت‌های خاص می‌توانند اینجا فعالیت کنند.

کاظم جلال سفیر جمهوری اسلامی ایران به هنگام حضور در این منطقه اقتصادی گفت که سه بخش شامل محل احداث کارخانه گلرنگ، کارخانه تولید زیرساخت‌های مربوط به احداث جاده و باند فرودگاه و همچنین کارخانه عظیم کشتی سازی مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه بزرگ کشتی سازی آستراخان درخصوص همکاری مشترک بین ایران و روسیه جهت ساخت کشتی‌های باری برای استفاده در کریدور شمال - جنوب گفتگو شد.

جلالی افزود: همچنین مقرر شد طرف روسی پیش نویسی از تسهیلات اعطایی همچون اعتبارات بانکی برای فروش و یا سرمایه گذاری مشترک در زمینه ساخت کشتی را تهیه و ارائه نماید.

وی با بیان اینکه آستاراخان برای ایران راهبردی تلقی می‌شود، اظهار داشت هر دو طرف از فرصت تاریخی برای گسترش روابط برخوردارند و بهترین شرایط را برای تقویت داریم.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده