تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۷۹۹۷۴

بررسی روند پیشرفت اجرای ۲ طرح تولید فولاد و کشتی‌سازی در خوزستان

‌می‌متالز - در جریان سفر دو تن از مدیران صندوق توسعه ملی به استان خوزستان، روند اجرای دو طرح تولید آهن و فولاد و همچنین تولید و تعمیر انواع شناور به طور دقیق بررسی شد.

به گزارش می‌متالز، به منظور بررسی روند پیشرفت اجرای طرح‌های تأمین مالی شده‌ی صندوق توسعه ملی، سلسله بازدید‌های ادواری توسط مدیران ارشد صندوق انجام می‌شود؛ که در این راستا غلامحسن تقی نتاج “عضو هیأت عامل و معاون اقتصادی” به همراه رضا محمدی “مدیرپیگیری قراردادها، وصول مطالبات و نظارت بر مصرف” با حضور در استان خوزستان – شهر خرمشهر، از ۲ طرح تولید فولاد و کشتی‌سازی بازدید و از نزدیک در جریان اجرای طرح قرار گرفتند.

شایان ذکر است؛ در راستای حمایت از مناطق کمتر توسعه یافته، بیش از ۱۷۰میلیون دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای تولید محصولات اولیه آهن و فولاد درطرح “فولاد جهان آرا اروند ” خرمشهر در سال ۱۳۹۵ نزد بانک مرکزی تأمین مالی انجام شد که مطابق گزارش بانک عامل، این طرح تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

همچنین در طرح دیگری در خرمشهر نیز، نزدیک به ۶۷ میلیون دلار جهت تولید و تعمیر انواع شناور و کشتی برای “شرکت صنایع دریایی ساحل اروند” در سال ۱۳۹۵ تأمین مالی صورت گرفت که این طرح نیز تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

منبع: پولی مالی

عناوین برگزیده