تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۵
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۲۲۷۴۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل قرارگاه رفاه مردم به ریاست وزیر رفاه/ هدف؛ بازسازی انقلابی مدیریت رفاه اجتماعی

‌می‌متالز - نایب‌رئیس «قرارگاه رفاه مردم» تاکید کرد هدف از ایجاد قرارگاه، بازسازی انقلابی مدیریت رفاه اجتماعی و بهره‌گیری از نخبگان و کارشناسان کشور است.

به گزارش می‌متالز، محمود کریمی بیرانوند، نایب رئیس «قرارگاه رفاه مردم» گفت: هدف از ایجاد قرارگاه؛ بازسازی انقلابی مدیریت رفاه اجتماعی و بهره گیری از نخبگان و کارشناسان کشور است.

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را باید یکی از بزرگترین و مهمترین دستگاه‌های دولتی و اجرایی در کشور دانست که جامعه هدفی به وسعت همه جمعیت کشور دارد و طیف متنوعی از ماموریت‌ها و وظایف را در بر می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به صیانت از نیروی کار با تأکید بر ارتقای بهره وری نیروی کار، ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی کارگران و کارفرمایان، ایجاد تعادل در بازار کار، افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی، توسعه و ارتقای شاخص‌های رفاه اجتماعی، کاهش نرخ بروز آسیب‌های اجتماعی، گسترش و ارتقای بیمه‌های اجتماعی، پایداری و تعادل بین منابع و مصارف صندوق‌های بیمه اجتماعی، ارتقای کار آمدی نظام اداری و بهبود اثر بخشی نقش حاکمیتی اشاره کرد.

از مهمترین تدابیر حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در همان روز‌های آغازین را می‌توان تشکیل «قرارگاه رفاه مردم» دانست.

محمود کریمی بیرانوند به عنوان "نایب رئیس" قرارگاه درباره اهداف، ماموریت‌ها و برنامه‌های آن گفت: دکتر عبدالملکی از همان ابتدای حضورش، این وزارتخانه را «وزارت مردم» دانست و با تاکید بر ایجاد تحول در همه حوزه‌های مرتبط با وظایف و فعالیت‌ها، دستیابی سریع‌تر و کامل‌تر به اهداف و برنامه‌ها را در گرو حرکتی انقلابی و جهادی معقول برای مانع زدایی و رفع تضاد منافع عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این قرارگاه، قرارگاه جهادی (غیر رسمی) برای طراحی‌های ویژه در بخش‌های مرتبط با رفاه مردم است.

کریمی بیرانوند افزود: تعجیل در تشکیل این قرارگاه (حتی پیش از استقرار مجموعه مدیریتی جدید در برخی حوزه‌ها) با این هدف انجام شد که امور رفاهی مربوط به مردم حتی یک روز هم به تاخیر نیفتد.

وی با اشاره به احکام صادره از سوی عبدالملکی برای رییس و نواب ۱۴ ستاد تصریح کرد: در این احکام، بازسازی انقلابی و عقلانی عرصه‌های مدیریتی با هدف حرکت عالمانه و خلاقانه بر روی ریل انقلاب اسلامی، کار جهادی و بهره‌گیری از ظرفیت متنوع و گسترده نخبگان و کارشناسان کشور هدف تشکیل"قرارگاه رفاه مردم" در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان شده است.

به گفته نایب رئیس قرارگاه رفاه مردم، تعیین اهداف، شناسایی مسائل، طراحی الگوی حل مسائل، تنظیم پاسخ‌های معتبر، تهیه برنامه‌های عملیاتی اقداماتی است که از نواب ستاد‌ها و اعضای آن‌ها خواسته می‌شود.

کریمی بیرانوند، درباره اهداف و برنامه قرارگاه رفاه مردم توضیح داد: آقای دکتر عبدالملکی خود به عنوان رئیس این قرارگاه فعالیت می‌کند. هر ستاد نیز یک دبیر و یک نایب رئیس دارد. دبیر قرارگاه، حلقه واسط بین ظرفیت‌های بیرونی و ماموریت‌های درونی است که هم باید ظرفیت‌های بیرونی را فعال کند وهم حلقه واسط با نواب رئیس باشد.

وی ادامه داد:نواب رئیس هر ستاد، حلقه وصل ایده‌ها و امور تحولی هستند که در قرارگاه تبیین و تدوین می‌شوند و طبیعی است که در این صورت با توجه به عناوین مختلفی که برای هر ستاد در نظر گرفته شده است، نائب رئیس ستاد باید مسئولیت مستقیم در آن حوزه داشته و در داخل مجموعه وزارتخانه باشد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده