تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۳۶
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۲۷۸۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه اولیه توسن بخریم یا نخریم؟

‌می‌متالز - سهام شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری با نماد معاملاتی توسن روز چهارشنبه ۲۴شهریور به روش ترکیبی عرضه می‌شود. با توجه به صورت‌های مالی این شرکت توسن را بخریم یا نه؟

به گزارش می‌متالز، سهام شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری با نماد معاملاتی توسن روز چهارشنبه ۲۴شهریور به روش ترکیبی عرضه می‌شود.۱۰ درصد از سهام این شرکت به روش ترکیبی و طی دو مرحله انجام می‌گیرد؛ که مرحله اول به سرمایه‌گذاران صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک عرضه می‌شود و مرحله دوم به سایر سرمایه‌گذاران به روش قیمت ثابت است و عرضه هر دو روش روز چهارشنبه ۲۴شهریور ۱۴۰۰ صورت می‌گیرد.

معرفی شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری

شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین در تاریخ ۲۲خرداد ماه ۱۳۸۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس گردیده و در تاریخ ۲۹آبان ۱۳۹۸ از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافته و در تاریخ ۵ آذر ۱۳۹۹ مورد پذیرش در هیات پذیرش شرکت فرابورس ایران قرار گرفته است. سرمایه شرکت توسن مبلغ ۲۰۴ میلیارد تومان است و در حال حاضر جزو واحد‌های تجاری فرعی شرکت سرمایه‌گذاران فناوری تکوستا است.

محصولات شرکت توسن در اکثر بانک‌های خصوصی و برخی بانک‌های دولتی و بسیاری از مؤسسات مالی و اعتباری کشور در حال استفاده است.

بررسی صورت مالی توسن

توسن در دوره مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱ خردادماه سال مالی ۱۴۰۰ با رشد ۳۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل قادر به کسب درآمد عملیاتی ۱۲۸ میلیارد تومانی با بهای تمام شده ۹۰ میلیارد تومانی شده است.

از مجموع درآمد عملیاتی حاصل شده شرکت در این دوره ۱۰۸ میلیارد تومان از فروش خدمات پشتیبانی و حدود ۲۰ میلیارد تومان از فروش نرم‌افزار حاصل شده است. سودناخالص و سودعملیاتی شرکت به ترتیب با رشد ۳۲ و ۲۶ درصدی در قیاس با ۶ ماهه سال مالی گذشته به ۳۸ و ۱۸ میلیارد تومان رسیده‌اند.

هزینه‌های مالی شرکت با ۵۰ درصد رشد و هزینه‌های فروش، اداری و عمومی با ۳۶ درصد رشد در این دوره مالی به ترتیب ۱۳ و ۲۲ میلیارد تومان بوده‌اند. توسن در این دوره ۱۳ میلیارد تومان سود خالص و ۶۵ ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرده، که ۸۷ درصد نسبت به دوره ۶ ماهه قبل کاهش داشته‌اند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده