تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۱۸
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۲۵۸۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مزایای نقشه راه دیجیتال بانک صنعت و معدن

‌می‌متالز - پس از ارزیابی‌های مراجع ذی‌ربط مشخص شد که نقشه راه بانکداری بانک صنعت و معدن دارای مزایای بسیاری است و از مطلوبیت لازم برخوردار است.

به گزارش می‌متالز، عضو هیات‌مدیره بانک صنعت و معدن ضمن بیان مطلب فوق عنوان کرد: حرکت این بانک به سمت بانکداری دیجیتال از سال ۹۶ که مهاجرت به سیستم یکپارچه Core Banking شرکت توسن اتفاق افتاد، شروع شد و در سال ۹۸ همزمان با ابلاغ سیاست بانکداری دیجیتال از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، با در نظر گرفتن تاثیرات آن در مدل درآمدی بانک و اتخاذ رویکرد رقابتی، پروژه‌های بانکداری دیجیتال به صورت هدفمند گسترش پیدا کرد.

علی خورسندیان افزود: سند نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک صنعت و معدن به عنوان اولین بانک دولتی در اردیبهشت ماه ۹۹ به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه شد که در آن ۳۹ پروژه پیش‌بینی شده بود تا با اجرایی شدن آن تا سال ۱۴۰۲ این بانک به وضعیت هدف برسد. وی گفت : نقشه راه بانکداری دیجیتال با برنامه راهبردی افق ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ این بانک کاملا همسو و هم‌راستا است و همه الزامات، پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است. وی افزود: دعوت از مشتریان منتخب و حضور آنان در جلسات مربوط به توسعه سند تحول دیجیتال و توجه به نیاز‌ها و نظرات آنان در تدوین این نقشه راه، مزیت مهمی برای بانکداری دیجیتال این بانک به شمار می‌رود. خورسندیان یادآور شد: از دیگر مزیت‌ها و نقاط قوت نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک صنعت و معدن، سابقه پذیرش فرهنگ تغییر در سنوات گذشته است که در مهاجرت به بستر کور بانکینگ (Core Banking) نمود یافته است. وی ادامه داد: این نقشه راه در شش فاز شناخت و آماده‌سازی، تحلیل وضعیت موجود، ترسیم وضعیت مطلوب، تحلیل شکاف، تدوین نقشه راه و در نهایت منشور پروژه آماده شده است.

خورسندیان عنوان کرد: تاکید ویژه مدیرعامل بانک صنعت و معدن نسبت به تحول دیجیتال و حضور مستمرشان در جلسات با کارگروه بانکداری دیجیتال وزارت امور اقتصادی و دارایی نشان از اهمیت آن برای مجموعه این بانک دارد. وی تاکید کرد: بدنه سازمانی بانک صنعت و معدن آمادگی مناسبی برای سفر تحول دیجیتال دارد و حضور اعضای هیات مدیره، مدیر پروژه و مدیران جوان متولی حوزه‌ها و بخش‌های مرتبط با تحول سازمانی دیجیتالی، در تمامی جلسات و دوره‌های آموزشی مرتبط نمایانگر این واقعیت است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده