تاریخ: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۴۷
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۲۲۸۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل امور دفتر اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت:

معادن سیستان و بلوچستان با ظرفیت‌های بکر معدنی از اولویت‌های دولت دوازدهم در بخش اکتشاف

می متالز - استان سیستان و بلوچستان از پهناورترین پهنه‌های معدنی کشور برخوردار است و به دلیل مجاورتش با پاکستان و هند به لحاظ ذخایر معدنی، از معادن بسیار قابل توجهی برخوردار است.
معادن سیستان و بلوچستان با ظرفیت‌های بکر معدنی از اولویت‌های دولت دوازدهم در بخش اکتشاف

به گزارش می متالز، مخصوصا معادن فلزی که سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیاری در این زمینه دارد.اعضای کمیته اکتشاف خانه معدن ایران با توجه به اهمیت ظرفیت‌های معدنی سیستان و بلوچستان درصدد هستند پتاسیل‌های آن را برای افزایش اکتشاف و عملیات معدنی به سرمایه‌گذاران معرفی کنند  و زمینه را برای اکتشاف و توجه به این استان فراهم آورند و نتیجه آن قطعا اشتغال زایی و رونق برای ساکنین این استان است. البته در چند سال اخیر تحولات خوبی در معادن این استان به وجود آمده است به طوری که شرکت‌های بزرگ و کوچکی از سراسر دنیا برای سرمایه گذاری در معادن این منطقه از خود تمایل نشان داده‌اند، اما فعالیت چندانی بر روی اکتشافات آن صورت نگرفته و نیاز است برای توسعه سرمایه گذاری در معادن سیستان و بلوچستان تکنولوژی‌های آن را بروز کرد.

اسدالله کشاورز، مدیرکل امور دفتر اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه هایی که برای این استان ترتیب داده شده است عنوان کرد:

قطعا این برنامه نتایج مثبتی را خواهد داشت بعلاوه اینکه امیدواریم پایلوتی که در بحث اکتشاف در سیستان و بلوچستان بناست انجام شود در دیگر استانها هم تعمیم داده شود. خراسان جنوبی و یزد فعالیت زیادی در بخش معدن دارند که سبب می شود فضای همکاری با این استانها هم بیشتر شود چراکه اطلاعات بیشتری به اشتراک می گذارند و ما را از نیازهای محدوده خود آگاه می کنند تا برای رفع آن برنامه ریزی کنیم.

وی بیان اینکه اکتشاف معادن سیستان و بلوچستان به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های بکر معدنی از اولویت‌های اصلی دولت دوازدهم در بخش اکتشاف است و بناست همایشی برای معرفی ظرفیت های استان برگزار شود، عنوان کرد: این استان منطقه‌های غنی و دارای معادن فراوانی دارد که می‌توان به وجود مس، سنگ آهن، کرومیت و طلا اشاره کرد. به همین دلیل برای برگزاری یک همایش پربار بهتر است محتوای تولیدی آن متناسب با حوزه فعالیت مخاطبان آن تهیه شود و خانه معدن استان سیستان و بلوچستان مشکلات معدنکاران استان را در زمینه اکتشاف مورد بررسی قرار دهد و خروجی آن را به کمیته اکتشاف خانه معدن ایران منتقل کند.

او با تاکید بر اینکه خروجی چنین همایشی در سیستان و بلوچستان برای جذب سرمایه گذار مهم محسوب می‌شود، پیشنهاد داد: برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی و توسعه معادن این استان همچنین مصونیت سرمایه گذاری که به این پروژه‌ها وارد می‌شود، بهتر است همانطور که خانه معدن ایران با وزارت کشور تفاهمنامه امنیتی منعقد کرد، از وزارت امور خارجه کمک گرفت تا امنیت سرمایه گذاری و معدنکاران در این مناطق تضمین شود. زیرا تا زمانی که شرایط برای فعالیت معدنکاری در استان سیستان و بلوچستان فراهم نشود، نمی‌توان سرمایه‌گذار را در این مناطق ترغیب کرد و فعالیتی موثر انجام داد.

عناوین برگزیده