تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۲۸۹۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دولت بدهی بانک‌ها را تسویه کند

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تسویه بدهی‌های دولت با سه بانک در سال گذشته گفت: امسال نیز بدهی‌های خود به بانک‌های دولتی خصوصا بدهی بیش از پنجاه هزار میلیارد تومانی بانک ملی را پرداخت کند.

به گزارش می‌متالز، نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره بر تسویه بدهی‌های دولت و وزارت اقتصاد با سه بانک صادرات، ملت و تجارت در سال گذشته و بهبود صورت‌های مالی این بانک‌ها گفت: امسال نیز بدهی‌های خود به بانک‌های دولتی خصوصا بدهی بیش از پنجاه هزار میلیارد تومانی بانک ملی را پرداخت کنند تا موجبات بهبود صورت‌های مالی و ناترازی این بانک‌ها فراهم شود.

سید کاظم موسوی اظهار کرد: هرچند که می‌دانیم این بدهی‌های سنگین از دولت‌های قبل به دولت آیت الله رئیسی به ارث رسیده است، اما تسویه بدهی‌ها و نیز واریز نقدی سهم سرمایه‌ای خود به این بانک‌ها را سرعت بخشد.

وی بیان کرد: بار‌ها در مجلس شاهد بوده ام در مواردی که بانک ملی قصد بستن یکی از شعب زیانده خود را داشته، همکارانم از این کار ممانعت کرده یا حتی درخواست دایر کردن شعب جدید در مناطق محروم را از این بانک داشته اند؛ این در حالی است که به دلیل عدم توجیه اقتصادی، بانک‌های دیگر حاضر به دایر کردن شعب در بخش‌ها و شهر‌های محروم و دور دست نیستند.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده