تاریخ: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۲۹۶۳۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

جدیدترین وضعیت تولید صنایع معدنی/ از افت تولید فولاد و سیمان تا رشد آلومینیوم و شیشه

‌می‌متالز - طی ۵ ماه اول امسال از بین ۱۲ محصول منتخب معدنی و صنایع معدنی تولیدی در کشور، تولید ۶ محصول در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهشی بود.

به گزارش می‌متالز، بررسی وضعیت تولید ۱۲ محصول منتخب معدنی و صنایع معدنی از ابتدای امسال تا پایان مردادماه نشان می‌دهد، تولید ۶ محصول شامل فولاد خام، محصولات فولادی، آلومینا، کنسانتره زغال سنگ، سیمان و چینی بهداشتی در مقایسه با ۵ ماهه اول سال قبل با افت همراه بوده است. در عین حال تولید ۶ محصول شامل کاتد مس، شمش آلومینیوم، کاشی و سرامیک، شیشه جام، ظروف شیشه‌ای و ظروف چینی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

بر این اساس، تولید فولاد خام طی ۵ ماهه اول امسال ۱۰ میلیون و ۸۸۲ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۸ درصد کاهش داشته است. همچنین در این مدت ۹ میلیون و ۸۵۶ هزار تن محصولات فولادی در کشور تولید شده که نسبت به ۵ ماهه اول سال قبل ۱۰.۶ درصد افت داشته است.

سیمان نیز از جمله محصولاتی بوده که طی ۵ ماهه امسال افت تولید ۱۰.۶ درصدی را تجربه کرده، به طوری که تولید این محصول معادل ۲۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تن بوده است. در مورد چینی بهداشتی نیز باید به افت تولید ۱۳.۲ درصدی این محصول طی ۵ ماه اول سال ۱۴۰۰ اشاره کنیم. در این مدت ۴۰ هزار تن چینی بهداشتی در کشور تولید شده است.

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده