تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۵۰
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۳۰۲۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توضیحات بورس تهران درباره استخراج رمز ارز و مغایرت با موضوع فعالیت

‌می‌متالز - بورس تهران پیرو شایعه منتشره در فضای مجازی مبنی بر وجود دستگاه استخراج رمزارز در زیرزمین ساختمان و برخی فعالیت‌های مغایر با موضوع فعالیت، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش می‌متالز، شرکت بورس تهران پیرو شایعه منتشره در فضای مجازی مبنی بر وجود دستگاه استخراج رمزارز در زیرزمین ساختمان و برخی فعالیت‌های مغایر با موضوع فعالیت، دست به شفاف سازی زد.

براین اساس، "بورس" پیرو شایعه منتشره در فضای مجازی مبنی بر وجود دستگاه استخراج رمزارز در زیرزمین ساختمان و برخی فعالیت‌های مغایر با موضوع فعالیت اعلام کرد: در هیات مدیره وقت و حاضر هیچ گونه دستور جلسه یا مصوبه‌ای مبنی بر فعالیت در حوزه رمزارز‌ها اعم از استخراج یا معاملات وجود نداشته است.

تجهیزات خریداری شده طبق مصوبات کمیته ساختمان تحت عنوان "سرور‌های پردازشگر مورد نیاز مرکز داده" بوده که کاربرد چندگانه تجهیزات مذکور موجبات سوء استفاده از این ابهام و نهایتا قصور یا تقصیر مجریان را فراهم کرده که مراتب رسیدگی انضباطی به موضوع توسط هیات مدیره و نهاد ناظر در دست پیگیری است.

یادداشت‌های همراه صورت‌های مالی و گزارش حسابرس و بازرس قانونی موید آن است که اتفاق صورت گرفته بسیار محدود بوده و مطلقا مصداق "ضرر و زیان سهامداران" نیست.

فعالیت صورت گرفته هیچ گونه خللی در روند عادی فعالیت و انجام وظایف بورس تهران و نیز روال عادی معاملات ایجاد نکرده است.

هیات مدیره در حال بررسی ابعاد اتفاق به وقوع پیوسته از زوایای فنی و مالی بوده که با شفاف‌تر شدن موضوع، موارد متعاقباً به اطلاع کلیه سهامداران و ذینفعان خواهد رسید.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده