تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۳۰۴۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان دومین روز هفته به ثبت رسید؛

«شیمیایی‌ها» در صدر معاملات بورس تهران

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، یازدهم مهر ماه) شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳ هزار و ۲۱۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۷۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۲۴۸ واحد افزایش، رقم ۴۲۲ هزار و ۵۷۸ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات دومین روز هفته، بیش از ۸ میلیارد و ۴۸۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۹ هزار و ۱۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۲۵۶ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۲ هزار و ۹۹۰ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۱۷۶ هزار و ۸۲۳ معامله به ارزش ۱۲ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۹۸ هزار و ۹۰۵ معامله به ارزش ۷ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۵۹ هزار و ۳۳۷ معامله به ارزش ۵ هزار و ۶۶۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۹۵ هزار و ۹۴۱ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال و گروه مواد دارویی با ۳۶ هزار و ۹۷۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ۲ هزار و ۷۰۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین با یک هزار و ۳۵۵ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۵۴۲ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۴۱۲ واحد و شرکت پتروشیمی پردیس با ۳۷۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۹۲ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲۹۰ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۲۶۴ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۲۶۰.۶۸ واحد و شرکت فولاد خوزستان با ۲۶۰.۶۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده