تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۳۰۶۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۸ هزار واحد رشد کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۸هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۹۱۵ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان در بیش از ۷۵۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۸ هزار و ۳۶ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۸۴ هزار و ۷۱۶ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خیلج فارس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس شد و در مقابل شرکت‌های توسعه معادن و فلزات، فولاد مبارکه اصفهان و بورس کالای ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۲۵۵ میلیون ورقه به‌ارزش ۳۸ هزار و ۸۱۲ میلیارد تومان در ۴۷۴ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۱ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۳۷۱ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی بیمه پاسارگاد، پالایش نفت لاوان و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، سنگ آهن گهر زمین و فرابورس ایران بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده