تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۳۰۶۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان سومین روز هفته به ثبت رسید؛

صعود دسته‌جمعی شاخص‌های بورس تهران

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، دوازدهم مهر ماه) شاخص کل بورس تهران با افزایش ۸ هزار و ۳۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۹۷۰ واحد افزایش، رقم ۴۲۵ هزار و ۵۴۶ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات سومین روز هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۹۵۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۲ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۵ هزار و ۷۶۱ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۶ هزار و ۵۷۴ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۱۱۹ هزار و ۸۱۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۵۰ هزار و ۴۷۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۱۹۹ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۷۷ هزار و ۳۶۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال، گروه کانه‌های فلزی با ۴۳ هزار و ۹۵۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال و گروه فلزات اساسی با ۷۹ هزار و ۱۳۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ۲ هزار و ۳۵۶ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۷۷۵ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۶۰۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۴۹۴ واحد و شرکت ایران خودرو با ۴۰۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۲۵۰ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲۱۸ واحد، شرکت بورس کالای ایران با ۲۰۱ واحد، شرکت پتروشیمی نیروی با ۱۶۵ واحد و شرکت پتروشیمی پارس با ۱۶۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده