تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۰
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۳۰۶۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل مدیریت فناوری بورس اعلام کرد:

توضیحات درباره ادعای استفاده بورس تهران از پهنای باند هسته معاملات برای ماین

‌می‌متالز - مدیرعامل مدیریت فناوری بورس درباره ادعای استفاده از پهنای باند هسته معاملات برای ماین کردن با کشف دستگاه استخراج رمز ارز در ساختمان بورس تهران، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش می‌متالز، روح اله دهقان درباره ادعای استفاده شرکت بورس از پهنای باند هسته معاملات برای ماین کردن با کشف دستگاه استخراج رمز ارز در ساختمان بورس تهران گفت: این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد. اگر دستگاه ماینری هم پیدا شده در ساختمان شرکت بورس واقع در سعادت آباد بوده در حالی که سامانه معاملات در محل دیگری و بصورت ایزوله نگهداری می‌شود.

وی افزود: اگر بحث استخراج رمز ارز هم باشد برای این فرآیند ماینر‌ها باید به شبکه اینترنت وصل شوند در حالی که شبکه معاملات ارتباطی با اینترنت ندارد و در یک شبکه مجزا نگهداری می‌شود. همه کارگزاران می‌دانند که برای ارتباط با این شبکه مجزا باید از کانکشن‌های خاص استفاده کنند. سامانه معاملات به بستر اینترنت دسترسی ندارد. از نظر فنی دستگاه‌های ماینینگ برای استفاده‌های خاصی طراحی می‌شود لذا بهره برداری از آن‌ها برای سامانه معاملات به لحاظ فنی غیرممکن است؛ بنابراین گزارش، هفته قبل و با وجود تکذیب شرکت بورس و توانیر، سازمان بورس وجود چند دستگاه ماینر در ساختمان این شرکت تایید کرد و علی صحرائی مدیرعامل اعلام کرد اعضای هیات مدیره از وجود دستگاه‌های ماین در این شرکت اطلاع داشتند.

همچنین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: طبق گزارش ماموران در بازرسی از محل، تعداد ۸۲ دستگاه ماینر که در لحظه بازدید این شرکت در مدار قرار نداشتند کشف و ضبط شد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده