تاریخ: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۴
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۳۰۶۹۷
سرویس خبر : انرژی

وزیر نفت: ایران با رفع تحریم‌ها توانایی حل بحران سوخت در دنیا را دارد

‌می‌متالز - وزیر نفت گفت: جمهوری اسلامی ایران بار‌ها حسن نیت خود را برای تثبیت بازار نفت و حل بحران سوخت اعلام کرده، اما تحریم‌های ظالمانه آمریکا مانع این کار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، جواد اوجی، وزیر نفت پس از پایان بیست‌ و یکمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس گفت: این روز‌ها شاهدیم که بحران انرژی در کشور‌های توسعه یافته به گوش می‌رسد.

وی یادآور شد: می‌دانید که در انگلستان و اروپا و کشور‌های توسعه یافته و حتی آمریکا مردم در زمینه تامین سوخت دچار چالش شده اند.

وزیر نفت توضیح داد: قیمت گاز چند برابر افزایش پیدا کرده و این نگرانی تامین سوخت دغدغه و چالش مردم کشور‌های مختلف شده است و اعتراضات متعددی را به همرا داشته است.

اوجی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین کشور‌های صادر کننده نفت است و در این شرایط می‌تواند کمک بزرگی برای حل این بحران کند، اما متاسفانه به دلیل تحریم‌های ظالمانه، در زمینه صادرات نفت این امکان را ندارد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی در خصوص تامین انرژی جهان و حتی کشور‌های پیشرفته، بار‌ها با حسن نیت اعلام آمادگی کرده که حاضر است با افزایش تولید نفت، در خصوص تثبیت بازار نفت و تامین این سوخت بخش عمده‌ای از این چالش که در این کشور‌ها مردم دچار شده اند حل کند.

وزیر نفت یادآور شد: چنانچه تحریم‌های ظالمانه برداشته شود ایران آمادگی برای حل این بحران را دارد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده