تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۳۱۵۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت اعلام کرد:

سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه

‌می‌متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: برآورد سرمایه‌گذاری برای احداث ۱۰هزار مگاوات نیروگاه رقمی معادل ۷ میلیارد دلار است که طی سه سال این سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، سیدمهدی نیازی امروز دوشنبه- نوزدهم مهرماه در مراسم امضای تفاهمنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت در وزارت نیرو افزود: براساس رویکرد دولت سیزدهم، هم‌افزایی و تعامل بین وزارتخانه‌های نیرو و صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه چند برنامه مشترک بین این دو وزارت تدوین شده است.

وی اظهار داشت: تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری احداث ۱۰هزار مگاوات ظرفیت جدید با توجه به منابع مالی و رویکرد ملی، اجرا خواهد شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: برآورد سرمایه‌گذاری برای احداث ۱۰هزار مگاوات، ۷ میلیارد دلار است که تا سال ۱۴۰۳ وارد مدار خواهند شد و به تامین برق پایدار در کشور کمک می‌کند.

۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید تا سه سال‌آینده وارد مدار می‌شود

همایون حائری معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو هم در این برنامه اظهار داشت: بخش صنعت احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی را در برنامه دارد که تا سال ۱۴۰۳ وارد مدار خواهد شد.

وی افزود: این ظرفیت، تامین برق پایدار و مطمئن برای بخش صنعت را به همراه دارد که بسته ویژه حمایتی هم از سوی وزارت نیرو برای آن آماده شده است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: اکنون توان پیک غیر همزمان برق صنایع ۲۲ هزار مگاوات و به طور همزمان ۱۷ هزار مگاوات است و این در حالی است که صنایع ۱۰۰ هزار کیلووات ساعت در سال مصرف دارند یعنی ۳۷ درصد برق کشور را مصرف می‌کنند.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه سرمایه‌گذاری فعالان بخش صنعت در حوزه نیروگاهی نقطه عطفی برای سایر فعالیت‌های مشترک خواهد بود، گفت: این اقدام دستاورد‌های اقتصادی بزرگی را در پی خواهد داشت و با تکنولوژی پیشرفته می‌توان اقدام‌های دیگر از جمله ساخت ژنراتور را نیز در دستور کار قرار داد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده