تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۴۰
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۲۳۱۶۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مشاورعالی مدیرعامل شرکت توسعه صنعتی و معدنی صبانور:

چشم انداز قیمتی سرب و روی در حوزه معدن روشن است

می متالز - احد علیخانی مشاورعالی مدیرعامل شرکت توسعه صنعتی و معدنی صبانور در نمایشگاه بین‌المللی کان مین۲۰۱۸ درخصوص چشم انداز فعالیت این شرکت اظهار داشت: براساس بررسی های صورت گرفته و مطالعه بازار داخلی و جهانی چشم انداز قیمتی سرب و روی در حوزه معدن و صنایع معدنی روشن و مثبت است.
چشم انداز قیمتی سرب و روی در حوزه معدن روشن است

به گزارش می متالز، علیخانی با اشاره به فعالیت های شرکت صبانور در حوزه طلا٬ سرب و روی و فاصله گیری از وابستگی به سنگ آهن در زنجیره تولید فولاد٬ گفت: برای کاهش وابستگی شرکت و خروج از سیستم تک محصولی سرمایه گذاری طلا و سرب و روی درحال انجام است

وی افزود:  باتوجه به چشم انداز افزایش تولید ماشین های هیبریدی در آینده و نیاز باتری این ماشین ها به سرب٬  پیش بینی می‌شود که بازار در سال ۲۰۲۵ به حدود یک میلیون تن سرب نیاز داشته باشد.

دکتر علیخانی با بیان اینکه شرکت صبانور با خام فروشی مخالف است و سعی در افزایش ارزش افزوده محصولات دارد٬ گفت: درصورتی که در پهنه های اکتشافی به این نتیجه برسیم که حداقل  ۵۰درصد نیاز کارخانه تامین میشود   اولین قدم برای احداث کارخانه در این حوزه  برداشته میشود و کارخانه استحصال  سرب را احداث میکنیم که این موضوع علاوه بر اینکه موجب اشتغالزایی میگردد باعث میشود  معادن کوچک مقیاس در منطقه  فعال شوند٬ واین امر میتواند نقش عمده ای در محرومیت زدایی مناطق در کشور داشته باشد.

مشاورعالی مدیرعامل شرکت توسعه صنعتی و معدنی صبانور عنوان کرد: در استان کرمان پهنه های معدنی سرب وجود دارد که از زمان ساسانیان مورد استفاده و استخراج قرار گرفته است و مناطقی همچون راور و کوهبنان پتاسیل زیادی برای ایجاد واحد‌های صنعتی سرب دارند.

وی ادامه داد: برای اولین بار شرکت صبانور دست به اکتشاف سیستماتیک در پهنه های معدنی سرب کرمان زده است  و به نتایج امید بخشی دست یافته است

علیخانی اظهار داشت: ایجاد اشتغال در مناطق مختلف معدنی و محرومیت زدایی و همچنین ایجاد زیرساخت های مهم انرژی و حمل و نقل در مناطق مختلف معدنی کشور٬ از مزیت های توسعه معدنی است.

همچنین وی در خصوص اینکه سرمایه‌گذاری شرکت صبانور در حوزه طلا٬ سرب و روی تا چه میزان پیش رفته٬ اظهار داشت: شرکت صبانور٬ محدوده های شناسایی شده به وزارت صنعت٬ معدن و تجارت معرفی شده و منتظر هستیم بزودی  پروانه اکتشاف  صادر شود تا فعالیت هایمان را به طور جدی ادامه دهیم.

عناوین برگزیده