تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۵۴
بازدید: ۳۲۳
کد خبر: ۲۳۱۷۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کدام سیگنال‌ها شاخص را منفی کرد؟/ افت قیمت در نماد‌های کوچک بازار

‌می‌متالز - امروز در آخرین روز معاملاتی هفته جاری شاخص کل بورس با هزار واحد منفی در محدوده ۴۱۶ هزار واحد قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، امروز در آخرین روز معاملاتی هفته جاری شاخص کل بورس با هزار واحد منفی در محدوده ۴۱۶ هزار واحد قرار گرفته است. ریزش و روند منفی شاخص هم‌ وزن امروز از شاخص کل پیشی گرفته و با ۱۶۰۰ واحد افت در محدوده ۴۰۰ هزار واحد قرار گرفت.

در نیم ساعت ابتدایی آغاز به کار بازار امروز ارزش معاملات بورس در محدوده ۵۰۰ میلیارد تومان بود. همچنین نماد‌های فارس، کالا و فولاد هم امروز بیشترین تاثیر منفی را در روند بازار گذاشتند.

پربیننده‌ترین نماد‌ها امروز کالا، فسبزوار و برکت هستند و تا این لحظه از بازار بیشترین حجم تراکنش برای نماد‌های خساپا، خودرو و کمند ثبت شده است.

امروز بیشتر نماد‌های بازار با افت قیمت همراه شدند. بر خلاف انتظار‌ها گروه پالایشی و پتروشیمی هم دیروز و امروز با افت قیمت و با عرضه رو به رو شدند.

علاوه بر تحرکات منفی شاخص کل و گروه‌های بزرگ، نماد‌های کوچک بازار هم امروز با افت قیمت همراه شدند.

به نظر میاید امروز در آخرین روز معاملاتی هفته جاری شاخص کل بورس با هزار واحد منفی در محدوده ۴۱۶ هزار واحد قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد دلیل افت بازار در روز‌های گدشته سیگنال‌های منفی رئیس جدید بانک مرکزی در رابطه با کنترل نرخ دلار باشد. همچنین مذاکرات برجام هم عامل مهم دیگری است که شوک زیادی را به بازار وارد کرده است.

دیروز هم خبر خداحافظی رئیس سازمان بورس سیگنال منفی دیگری را به بازار داد و بعد از کشف ماینر‌ها در ساختمان شرکت بورس این دومین شوکی است که نهاد ناظر به سهامداران وارد کرده است.

البته هنوز وزیر اقتصاد هم سیاست خود را در زمینه انتشار اوراق و نرخ بهره بانکی مشخص نکرده است و مقدار زیادی از نقدینگی در حال حاضر سرگردان هستند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده