تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۳
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۳۱۸۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش قیمت سنگ آهن تحت تاثیر تولید فولاد/ تحلیل بازار سنگ آهن نشریه ماینینگ Mining

‌می‌متالز - روز گذشته ۱۲ اکتبر قیمت سنگ آهن به دلیل تمرکز سرمایه‌گذاران بر کنترل فولاد در چین، کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، روز گذشته ۱۲ اکتبر قیمت سنگ آهن به دلیل تمرکز سرمایه‌گذاران بر کنترل فولاد در چین، کاهش یافت.
بر اساس گزارش مجله فست مارکت Fastmarkets، عیار ۶۲ درصد Fe fines، وارد شده در شمال چین با قیمت ۱۲۹ دلار معامله شد که این قیمت نسبت به قیمت پایانی روز دوشنبه ۴.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
در بورس کالای دالیان چین، بالاترین معامله در ماه ژانویه با ۰.۲ درصد کاهش در طول روز به ۷۶۹.۵۰ یوان (۱۱۹.۲۶ دلار) در هر تن رسید که آن نیز ۴.۳ درصد افزایش در ابتدای جلسه را تجربه کرد.
با افزایش تقاضا، متوقف شدن خطوط عرضه و سیاست‌های آب‌و‌هوایی، شاخص مواد اولیه به بالاترین سطح خود رسیده است. معاملات آتی نیز تنها در سه هفته ۵۰ درصد افزایش یافته است و با افزایش آلومینیوم به انرژی همراه شده است.
دانیل هاینس، استراتژیست ارشد کامودیتی ANZ گفت: چین احتمالا برای افزایش تولید فولاد در سال جاری برنامه دارد، زیرا محدودیت‌های تولید به دلیل کمبود نیرو به سرعت افزایش یافته است.
به گفته هاینس، تولید فولاد در چین، که بزرگترین تولیدکننده مصالح ساختمانی و تولیدی در جهان است، بین سپتامبر و دسامبر باید سالانه ۱۰ درصد قرارداد داشته باشد تا بتواند در راستای اهداف کربن زدایی خود باقی بماند.
تولید فولاد خام چین در ماه‌های ژانویه تا آگوست با وجود افزایش کنترل تولید از ابتدای ماه ژوئیه، ۵.۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.
Vivek Dhar، تحلیل‌گر کالا در بانک مشترک المنافع استرالیا، در این باره می‌نویسد: گزارش می‌شود که تولید فولاد در ماه اکتبر در برخی از مناطق چین مانند تانگشان، جیانگ سو، ژجیانگ و آنهویی افزایش می‌یابد، زیرا این مناطق در ماه سپتامبر از کاهش تولید فولاد فراتر رفتند.
توجه داشته باشید که ممکن است تولیدات نوامبر با سطح اکتبر مطابقت داشته باشد یا از سطح آن فراتر رود.
تحلیلگران می‌گویند که ممکن است محدودیت‌های سخت‌تری در تولید فولاد در اوایل سال ۲۰۲۲ وجود داشته باشد و چین به احتمال زیاد کیفیت هوا را برای بازی‌های المپیک زمستانی در ماه فوریه تمیز نگه دارد.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

عناوین برگزیده