به گزارش میمتالز، محمدرضا یزدان پناه مدیر برنامه ریزی و نظارت برنگهداری و تعمیرات ذوب آهن اصفهان، با اعلام این خبر و با اشاره به اهمیت اجرای دقیق و صحیح این تعمیرات گفت: با توجه به جایگاه بالای کارگاه نورد ۶۵۰ در تولید محصولات فولادی کارخانه به ویژه تولید مقاطع جدید فولادی نظیر انواع ریل، انواع تیرآهنهای سایز بالا، آرک ها، ورق سازههای فولادی و شمش ها، اجرای کامل و با کیفیت این تعمیرات مطابق با زمانبندی پیش بینی شده از اهمیت ویژهای برخوردار بود. از این رو با انجام بررسیهای لازم و تعیین خطوط بحرانی تعمیرات، سعی گردید تا با استفاده حداکثری از تمامی ظرفیتهای کارگاه تعمیر تجهیزات و پرسنل پروژهای پیمانکاران مدیریت مهندسی نت، سرعت عمل بیشتری به اجرای فعالیتهای تعمیراتی داده شود، تا بتوان در موعد پیش بینی شده خط تولید کارگاه راه اندازی گردد.
وی افزود: با توجه به عدم امکان توقف طولانی مدت خط تولید کارگاه نورد ۶۵۰ طی سنوات گذشته و ناشی از تعهدات کارخانه، کلیه تجهیزات خط تولید این کارگاه میبایستی در این تعمیرات تحت سرویس و تعمیر قرار میگرفتند. با هماهنگی واحدهای مختلف، نیروهای اجرایی جهت اجرای سریع و دقیق این تعمیرات به صورت سه شیفت و تمام وقت برنامه ریزی گردند.
یزدان پناه گفت: با توجه به ضرورت کاهش گراف اولیه از دوازده شبانه روز به هفت
شبانه روز به علت اهمیت تولیدات این کارگاه، فعالیتهای کوره، خط و بستر با حداقل زمان لازم بررسی و گراف اجرایی تدوین شد.
محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد نیز در این رابطه گفت: کارگاه نورد ۶۵۰ آخرین بار در سال ۱۳۸۹ تعمیرات اساسی شده بود. البته سال ۱۳۹۷ یک تعمیرات ۱۲۰ ساعته و در فاصله سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۷ چند تعمیرات ۸۰ ساعته انجام شده بود، ولی تعمیرات اساسی در این سطح صورت نگرفته بود. در این توقف علاوه بر تعمیرات اساسی کارگاه همزمان ۳ عدد از بالکهای جرثقیل کارگاه در خط ۶ و ۵ نیز تعویض شد و در عین حال همزمان پروژه نصب و راه اندازی اره و دریلینگ ۳ پروژه ریل در حال انجام بود.
یوسف زاده تأکید کرد: با احجام سنگین تعمیراتی و شرایط خاص تجهیزات نورد ۶۵۰ بازهم تعمیرات در گراف تعیین شده هفت شبانه روزو با توجه به حضور حجم کثیری از نیروهای کارگاه، نت تعمیرات و پیمانکاران بدون هیچگونه حادثه انسانی و تجهیزاتی با شرایط مطلوب به پایان رسید و در موعد مقرر شمش گیری انجام شد.
منبع: خبرگزاری تسنیم