تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۳۲۷۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش ۵ درصدی تولید سنگ آهن BHP

‌می‌متالز - گروه BHP روز سه شنبه کاهش ۵ درصدی در تولید سنگ آهن در سه ماهه اول را به دلیل کار تعمیر و نگهداری در معدن Jimblebar خود و کمبود نیروی کار ریلی ناشی از محدودیت ۲‌های مرزی کووید -۱۹ اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، اما بزرگترین معدن‌کار جهان بر خلاف رقیب خود Rio Tinto که هفته گذشته پیش بینی محموله‌های خود را به دلیل محدود بودن بازار کار کاهش داد، چشم انداز تولید سالانه خود را بدون تغییر گذاشت.
این بحران باعث شد Rio و BHP از رانندگان قطار بخواهند ساعت‌های بیشتری کار کنند، زیرا محدودیت‌های شدید مرزی بر جریان کارگرانی که تمایل به زندگی در شهر‌ها دارند و از مکان‌های دورافتاده معادن با سفر هوایی خارج می‌شوند، تأثیر گذاشته است.
نگرانی‌هایی ناشی از بحران بدهی در بازار املاک چین نیز وجود دارد که همراه با کنترل شدید انتشار گاز‌های گلخانه‌ای پکن، قیمت سنگ آهن را از رکورد بی سابقه در ماه مه به نصف رسانده است.
سهام BHP از زمانی که این شرکت در آگوست بهترین نتایج سالانه خود را در نزدیک به یک دهه اخیر ثبت کرده است، حدود یک چهارم سقوط کرده است؛ درحالی‌که برنامه‌هایی برای حذف ساختار فهرست دوگانه خود و خروج از نفت به عنوان بخشی از تغییر به سمت "کالا‌های آینده نگر" ارائه کرده است.
روز سه نشبه نیز سهام آن ۱.۵ درصد کاهش داشت.
تولید سنگ آهن از غرب استرالیا، در سه ماه منتهی به سپتامبر به ۷۰.۶ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۷۴ میلیون تن بود، کاهش داشته است؛ درحالی‌که توسط RBC Capital Markets، بیش از ۶۸ متر پیش‌بینی شده بود.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده