تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۳۳۰۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۴۶ درصدی صادرات از گمرکات اردبیل

‌می‌متالز - وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای اداری استان اردبیل که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه به لحاظ هدف‌گذاری صادراتی، در سال جاری، وضعیت خیلی بهتری نسبت به سال قبل در اردبیل داریم، از افزایش ۱۴۶ درصدی میزان صادرات از گمرکات این استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سید احسان خاندوزی با اعلام این خبر و بیان اینکه ارزش صادرات از گمرکات اردبیل بالغ بر ۱۹۰ میلیون دلار بوده است، تأکید کرد: درصورت برنامه‌ریزی مناسب، این رقم می‌تواند به اعداد بسیار بالاتری بالغ شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه به لحاظ رونق و وصولی مالیات هم بیش از ۱۰۰ درصد این اتفاق رخ داده است افزود: در بانک‌های تجاری و تخصصی دولتی استان اردبیل، خوشبختانه نسبت تسهیلات به سپرده‌ها نسبت خوبی است به نحوی که بیش از آن چیزی که مردم استان اردبیل در بانک‌های دولتی و تخصصی و بطور مشخص، بانک‌های کشاورزی و صنعت و معدن، سپرده‌گذاری می‌کنند، تسهیلات می‌گیرند. این در حالی است که در مورد بانک‌های خصوصی شده و بانک‌هایی که از ابتدا خصوصی بوده اند، این نسبت، چیزی حدود ۴۲ درصد است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: گردش مالی بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های استان اردبیل از طریق افزایش ماندگاری تسهیلات در خود استان باید انجام شود.

دکتر خاندوزی در ادامه با یادآوری اینکه بنا بر گفته مسوولان و فعالان اقتصادی استان اردبیل، میزان تحرک سفارت ایران در کشور آذربایجان، تأثیر زیادی در رونق اقتصادی منطقه دارد و هرچه رفت و آمد و مراودات مسافری و کالایی ما بیشتر شود منافع بیشتری عاید مرزنشینان می‌شود، خواستار تحرک بیشتر سفارت ایران در این کشور همسایه شد.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نهایی سازی امور مربوط به ایجاد منطقه آزاد اردبیل، جزو مطالبات جدی مردم استان است، گفت:، چون مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، با مصوبه مجلس شورای اسلامی در این خصوص، تفاوت‌هایی داشت؛ باید نقشه نهایی منطقه آزاد اردبیل به سرعت نهایی شود و اگر بتوان مساله تعیین تکلیف نقشه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی اردبیل را ظرف یک ماه آینده به نتیجه رساند، خبر خوشی برای مردم استان خواهد بود.

دکتر خاندوزی افزود: مساله بعدی، رسیدگی به وضعیت نابسامان جاده ترانزیت بیله سوار است که در این خصوص باید اقدامات لازم به سرعت انجام شود.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)

عناوین برگزیده