تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۴۰۵
کد خبر: ۲۰۱۰۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس مجمع نمایندگان اردبیل:

ایدرو و ایمیدرو در اردبیل سرمایه‌گذاری می‌کنند

‌می‌متالز - رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: دو شرکت وابسته به وزارت صمت ایدرو و ایمیدرو در استان اردبیل در حمایت از بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌های اولیه را انجام می‌دهند.

به گزارش می‌متالز، صدیف بدری روز یکشنبه ۱۷ اسفندماه در نشست وزیر صمت با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: ما امروز دغدغه تامین نیاز مردم را در ایام پایانی سال داریم که امیدواریم با تدبیر مناسب دولتمردان در دو هفته باقی مانده مردم از بابت تامین مایحتاج خود مشکل خاصی را نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش صنعت هرچند استان اردبیل از مسیر توسعه عقب مانده، ولی دولت تلاش می‌کند تا بخشی از این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود که در این راستا خود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز وارد میدان شدند تا از موقعیت استراتژیک اردبیل برای تولید و صادرات محصولات صنعتی استفاده شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: استان اردبیل استانی با چهره توسعه صنعتی نیست، ولی با موقعیت و شرایط فراهم شده به ویژه در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌توان به تقویت این بخش کمک کرد.

بدری ادامه داد: هفته آینده در مجمع تشخیص مصلحت نظام لایحه منطقه آزاد اردبیل به همراه ۸ استان دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد که امیدواریم با تائید این لایحه در مجمع عیدی بزرگی به مردم استان اردبیل داده شود.

وی از رایزنی‌ها برای تصویب نهایی منطقه آزاد و اجرایی شدن این لایحه از سال آینده خبر داد و بیان کرد: راه‌اندازی منطقه آزاد در استان می‌تواند گشایشی واقعی ایجاد کرده و به توانمندی اقتصادی استان کمک کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل به افتتاح دو کارخانه بزرگ در اردبیل با سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره و تصریح کرد: در این دو واحد صنعتی زمینه اشتغال بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر فراهم آمده و سرمایه‌گذاری‌های کلان ۲۰۰ و ۱۸۰ میلیارد تومانی را به ترتیب در کارخانه ام دی اف و ریسندگی ریس باف آرتا ابریشم اردبیل شاهد هستیم.

بدری گفت: با توافق انجام شده با وزیر صنعت در کنار حمایت از سرمایه‌گذاران بومی و نیروی انسانی توانمند قرار شد دو پروژه بزرگ را شرکت‌های ایمیدرو و ایدرو در بخش صنعت و معدن در استان اجرایی کرده ماحصل آن ایجاد فرصت‌های اشتغال در مناطق مختلف استان باشد.



پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در حمایت از صنعتگران اردبیل

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در اردبیل متعهد شدند تا ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود پائین در اختیار واحد‌های صنعتی و تولیدی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی بیان کرد: جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی بسیاری در استان بیکار هستند و عمده مراجعات به دفاتر نمایندگان نیز از بابت ایجاد فرصت‌های اشتغال است که ما با توسعه صنعتی می‌توانیم به این نیازمندی‌ها پاسخ دهیم.

وی قهرمان اصلی تولید را سرمایه‌گذاران بی‌ادعا در استان اردبیل اعلام کرد و گفت: در کنار توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی بهتر اس وزارت صمت به معنای واقعی از سرمایه‌گذاران و صنعتگران واقعی حمایت کند که در استان اردبیل باید این حمایت‌ها به شکل مضاعف باشد.

موسوی جایگاه استان اردبیل را به عنوان پایتخت حسینیت با پرورش قهرمانان و دلاروان عرصه ورزشی، فرهنگی، علمی و ... یاد کرد و افزود: در برابر همه این افتخارات استان اردبیل ما از وزارت صمت انتظار داریم تا کاستی‌های گذشته در استان جبران شده و توانمندی‌های صنعتی مورد حمایت همه جانبه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در این سفر وزیر صمت در کنار قول مساعد برای پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه‌گذاران و صاحبان صنعت متعهد شدند تا دو شرکت ایدرو و ایمیدرو را برای کارخانجات قطعه‌سازی و فعالیت‌های صنعتی و معدنی رهسپار استان کنند تا هر چه سریعتر این امر اتفاق بیفتد.

موسوی اظهار کرد: انتظار می‌رود وزرا به جای انتخاب استان‌های برخوردار در سفر‌های متعدد استان‌های کم‌برخوردار را انتخاب کنند تا نتیجه این سفر‌ها توسعه اقتصادی استان‌های کم‌برخوردار نظیر اردبیل باشد.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده