تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۳۳۰۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۳۸ هزار واحدی شاخص بورس در هفته آخر مهرماه

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۳۸هزار و ۹۸۵واحد افزایش، معادل ۲.۷۹درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۳۰ میلیارد و ۲۴۱ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۴۸ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۷۴۵ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۶ درصد رشد، ۲ و ۱۳ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۴۷۱۴ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۶۸ هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۲۲.۶۵ و ۳۳.۷۴ درصد کاهش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۳۰ مهر با ۳۸ هزار و ۹۸۵ واحد افزایش، معادل ۲.۷۹ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۳۶ هزارو ۳۷۲ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۴ هزار و ۴۸۶ واحد افزایش، معادل ۱.۱۴ درصد رشد کرد و رقم ۳۹۷ هزار و ۲۶۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۴۰ هزار و ۶۳۴ واحد رشد به رقم ۱۰۷۸ هزار و ۳۵۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۱ هزار و ۴۶ واحد افزایش، به عدد ۲ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۷۸۵ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۳.۹۲ درصد رشد و شاخص بازار دوم با ۱.۴۸ درصد افزایش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده