تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۴
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۳۳۰۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
رشد اندک ارزش معاملات خرد؛

فولاد؛ صدرنشین بورس شد/خروج ۲.۵ تریلیون تومان از بازار

‌می‌متالز - روز شنبه برای پنجمین روز متوالی پول حقیقی از بازار سهام خارج شد و در مجموع ۵ روز اخیر ۲ هزار و ۵۴۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

به گزارش می‌متالز، در معاملات امروز، شنبه اول آبان ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز چهارشنبه ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید. سقوط ۲۸ هزار واحدی بیشترین کاهش شاخص کل در ۷ روز کاری گذشته از ۲۰ مهرماه به این سو است.

شاخص هم وزن نیز با کاهش ۹ هزار و ۱۸۳ واحدی در سطح ۳۸۸ هزار و ۷۸ واحدی ایستاد. ریزش ۹ هزار واحدی شاخص هم وزن نیز بیشترین افت این شاخص در پائیز امسال است.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۹۰ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۹۵۷ واحد قرار گرفت.

سریال خروج سهامداران حقیقی

روز شنبه برای پنجمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۷۶۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در مجموع ۵ روز اخیر ۲ هزار و ۵۴۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام آریان (شرکت پارس آریان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۱۰۹ میلیارد تومان بود. پس از آریان، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و پارسان (شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

فولاد؛ صدرنشین بورس شد/خروج ۲.۵ تریلیون تومان از بازار

 

سهم‌های تاثیرگذار بر شاخص بورس

امروز نماد‌های «پارسان»، «پارس» و «شپدیس» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند.

همچنین سه نماد «فولاد»، «اپال» و «کالا» نماد‌های بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

سهم‌های تاثیرگذار بر شاخص فرابورس

در فرابورس نیز نماد‌های «آریا»، «زاگرس» و «شگویا» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «هرمز»، «غصینو» و «بپاس» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.
پرتراکنش‌ترین نماد‌ها

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس فولاد صدرنشین است و فسبزوار و شتران در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز توسن، فجهان و فرابورس پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

رشد اندک ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۵ هزار و ۶۲۲ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه ۶۳ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات اوراق بدهی نیز به ۷ هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان رسید که ۵۰ درصد کل معاملات بازار را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با رشد ۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های فروش پایانی

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته ۳۰ درصد افت کرد و در رقم ۲۳۱ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به چهارشنبه ۳۸۱ درصد افزایش یافت و ۹۷۷ میلیارد تومان شد.

نماد انرژی ۳ (سایر اشخاص بورس انرژی) با صف خرید ۱۳۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از انرژی ۳، نماد‌های «های وب» (شرکت داده گستر عصر نوین-های وب) و «سیمرغ» (شرکت سیمرغ) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به وبملت (بانک ملت) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۶۳ میلیارد تومانی داشت. پس از وبملت، شفن (پپتروشیمی فناوران) و شاراک (شرکت پتروشیمی شازند اراک) بیشترین صف فروش داشتند.


نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

فولاد؛ صدرنشین بورس شد/خروج ۲.۵ تریلیون تومان از بازار

منبع: دنیای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده