تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۲۸
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۳۳۹۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط یک کارگزاری اعلام شد:

پیش بینی این هفته بورس؛ آرام و منطقی برای اکثر سهام و مثبت برای کوچکتر‌ها

پیش بینی این هفته بورس؛ آرام و منطقی برای اکثر سهام و مثبت برای کوچکتر‌ها
‌می‌متالز - وضعیت این هفته بورس با تکیه بر بررسی بازار‌های جهانی و دلار و رفتار‌های آخر هفته قبل فعالان توسط یک کارگزاری، آرام، منطقی و برای نماد‌های کوچک مثبت پیش بینی شد.

به گزارش می‌متالز، بورس ایران در حالی دومین هفته آبان را با حضور شاخص در کانال ۱.۳ میلیون واحدی شروع می‌کند که کارگزاری آبان درباره اوضاع روز‌های گذشته و آینده اعلام کرد: بازار هفته گذشته با افت در روز‌های ابتدایی همراه بود و فرسایش طاقت فرسا که عمدتا به دلیل فروش سنگین اوراق در چند ماه اخیر بود، ادامه داشت و افت عجیب و غریب و بی منظق قیمت‌ها به خصوص در نماد‌های ارایه دهنده گزارش‌های مطلوب نیز حاکی از عدم نگاه مناسب تصمیم گیرندگان جدید اقتصادی به این بازار مولد و با وچود وعده‌های گوناگون ابتدایی است.

در بازار‌های جهانی، تلاش‌های چین برای ساماندهی قیمت زغال سنگ تا حدودی التهاب هفته‌های قبل را به خصوص در بازار‌های وابسته کاهش داد و منجر به تعدیل قیمتی اکثر بازار‌ها شد و نفت نیز اصلاح محدودی را پس از افزایش احتمال آغاز مذاکرات احیای برجام داشت.

به همین دلیل بازار ارز با ادامه نوسانات با برآیند مثبت همراه بود و با وجود انتشار اخبار مبنی بر اعلام تاریخ از سرگیری مذاکرات، رفتاری محتاط‌تر داشت و افت شدید قیمت‌ها را همانند قبل تکرار نکرد. این بازار با توجه به اخبار چند ماه اخیر، دیگر منتظر اقدام عملی است و واکنش کمتری به رسانه‌ها دارد. از طرفی ابهام در رفتار طرفین و عدم عکس العمل طرف‌های غیرایرانی به زمان آغاز مذاکرات حاکی از پیچیده‌تر شدن وضعیت و احتمالا خواسته‌های بیشتر ایران به منظور از سرگیری مذاکرات دارد که البته امری منطقی به نظر می‌رسد. چرا که امریکا اولین ناقض برجام است و باید حسن نیست بیشتری نشان دهد.

با این اوصاف در بازار سهام، گزارش‌های ۶ ماه هم نتوانست به محرک مهمی برای خریداران بدل شود. در نبود نقدینگی، سرکوب قیمتی در نماد‌هایی که در قیمت‌های نازلی در حال معامله هستند، شائبه کنترل بازار سهام به منظور جذابیت بازار بدهی را تقویت می‌کند. هرچند در روز‌های پایانی هفته گذشته خرید‌های مطلوبی در نماد‌هایی همچون فولاد مبارکه و پالایشی‌ها رخ داد که می‌تواند در روز‌های ابتدایی هفته جاری نیز ادامه داشته باشد.

بازار با توجه به سطوح قیمت بسیاری از نماد‌های بزرگ، نیاز به انگیزه جدیدی نخواهد داشت و همین که سرکوب جدی در بازار صورت نگیرد، سهام اکثر شرکت‌ها می‌توانند رشد آرام و منطقی داشته باشند. هرچند به نظر می‌رسد همچنان نماد‌های کوچکتر به صورت مقطعی مورد توجه قرار گیرند و روند عمومی کاملا مثبت در همه گروه‌های به جریان افتد.

در این میان گزارش‌های فروش ماهیانه نیز با توجه به ورود به نیمه دوم سال می‌توانند تغییراتی را در روند قیمتی نماد‌ها ایجاد کنند.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده