تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۳۳۹۶۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیر وزارت صنعت و نماینده:

قیمت خودرو آزاد نمی‌شود / روشن بستن دهان برخی نمایندگان مجلس

‌می‌متالز - مدیرکل حمل و نقل وزارت صنعت با اعلام اینکه آزادسازی قیمت خودرو در دستور کار نیست، گفت: روند فعلی قیمت گذاری به هیچ عنوان نمی‌تواند ادامه یابد.

به گزارش می‌متالز، سهیل معمارباشی درباره قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت گفت: اینکه چه نهادی قیمت گذاری کند چندان مهم نیست. مهم این است که خودروساز با زیان تولید نکند. این صنعت طی ۳ سال گذشته رو به انحلال رفته است.

وی افزود: همواره تاکید شده، قیمت گذاری محصولات باید پوشش دهنده هزینه‌های منطقی و معقول باشد. این موضوع در طرح اصلاح ساختار قیمت در زنجیره ارزش همچون قطعه و … هم در دست پیگیری است. باید فرایند‌های تولید باز طراحی و روابط خودروساز با قطعه ساز بررسی و اصلاح شود. به طوری که قیمت تمام شده اعلامی، منطقی و قابل پذیرش برای مصرف کننده و نهاد‌های نظارتی باشد.

معمارباشی ادامه داد: وزارت صنعت به هیچ وجه خواهان آزادسازی قیمت خودرو و رفتن به حاشیه بازار نیست. در صورت اجرای کامل بسته اصلاح صنعت خودرو در ساختار قیمت، مدیریت، منابع مالی، توسعه صادرات و … می‌توان به افزایش تولید و عرضه، کاهش کسری‌ها در تولید خودرو‌های ناقص، اصلاح فرایند تولید و روابط خودروساز با قطعه ساز کمک کرد و وضعیت بازار را سامان داد.

بر اساس این گزارش، روح‌الله ایزدخواه نماینده مجلس هم با اشاره به اینکه برخی نمی‌دانند به چه طرحی رای داده‌اند، گفت: دهان بعضی نمایندگان با چند حواله خودرو و سفر خارجی بسته می‌شود.

وی افزود: برخی نمایندگان به شوخی می‌گویند، شب اخبار را نگاه می‌کنیم تا بفهمیم به چه رای داده ایم!

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده