تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۳۴۲۵۶
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت گاز گلستان خبر داد؛

نیروگاه برق علی آباد کتول و کارخانه سیمان پیوند بزرگترین مشتریان گاز

‌می‌متالز - طالبی، مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: بزرگترین مشتریان گاز مصرفی استان، نیروگاه برق علی آباد کتول با تولید برق یک‌هزار مگاوات و کارخانه سیمان پیوند در گالیکش اختصاص دارد.

به گزارش می‌متالز، علی طالبی اظهار داشت: عمده واحد‌های تولیدی خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به دلیل عدم دسترسی یا فاصله زیاد با شبکه از مزایای گازطبیعی بهره‌مند نیستند.

وی اضافه کرد: با هدف تحقق جهش تولید، گازرسانی به واحد‌های تولیدی و صنعتی متقاضی استفاده از سوخت گازطبیعی با اولویت پیگیری می‌شود.

به گفته طالبی، سرمایه گذاران حوزه‌های صنعت در استان می‌توانند برای تامین گاز مصرفی با مراجعه به ادارات گاز در محل اجرای طرح یا مرکز استان، درخواست خود را ارایه داده تا اقدام بعدی برای گازرسانی به واحد‌هایی که ظرفیت گازرسانی دارند، صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت و یارانه مصوب شورای اقتصاد، استقبال صاحبان صنایع برای استفاده از سوخت گاز افزایش قابل توجهی یافته و اکنون درخواست متعدد در استان وصول شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با بیان این که گازرسانی به ۹۳۶ طرح تولیدی و صنعتی عمده در استان انجام شد، به توزیع اجرای گازرسانی این واحد‌ها در شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: ۳۷ واحد صنعتی در آزادشهر، ۱۰۷ واحد در آق قلا، ۵۷ طرح در بندرگز، ۴۵ طرح در بندرترکمن گازرسانی شده است.

به گفته طالبی ۳۵ طرح در رامیان، ۷۵ طرح در علی آباد، ۸۲ طرح در کردکوی، ۳۶ طرح در کلاله، ۲۰ طرح در گالیکش، ۲۲۹ طرح در گرگان، ۳۱ طرح در گمیشان، ۱۴۴ طرح در گنبدکاووس، پنج طرح در مراوه تپه و ۳۳ طرح در مینودشت اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان تصریح کرد: بزرگترین مشتریان گاز مصرفی استان، نیروگاه برق علی آباد کتول با تولید برق یکهزار مگاوات و کارخانه سیمان پیوند در گالیکش اختصاص دارد.

طالبی افزود: در نیمه نخست امسال نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد کتول بهمراه سه نیروگاه مقیاس کوچک CHP در مجموع ۹۰۹ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۴۲۳ مترمکعب و کارخانه سیمان ۴۹ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۷۰۴ مترمکعب مصرف داشته اند.

به اعتقاد وی گاز طبیعی علاوه بر کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، نقطه عطفی در شکوفایی اقتصاد، بستر مناسب برای افزایش تولید و سرمایه به وجود خواهد آورد.

در گلستان یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و صنایع تبدیلی کشاورزی وجود دارد که ۹۷ درصد آن را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد و اقتصاد اصلی اهالی استان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان بر پایه کشاورزی استوار است.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده